Gökdoğan, Feray2024-09-252024-09-2520031303-04932148-4929https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/43526https://hdl.handle.net/20.500.12491/15022Hemşirelik, bir sorun çözme sürecidir. Bireyin varolan ya da olası sağlık sorunlarına olan tepkilerini belirleyerek sorunlarını çözme “hemşirelik” olarak adlandırılmaktadır. Sorun çözme, günlük yaşantı ve sosyal yaşantılarla öğrenilen sosyal bir yetenektir. Sorun çözmenin yalnızca insan zekası ile değil, yaratıcılıkla da ilişkili olduğu bildirilmektedir. Yaratıcı kişilerin, sorunun çözümünü kolaylaştıracak soruyu sormasını bilenler arasından çıktığı belirtilmektedir. Bireyin yaratıcı eğilimlerine ve bağımsızlığına karşı çıkan ve gelişmesine olanak tanımayan, aşırı engelleyici ya da koruyucu bir çevrenin bireylerde güçsüzlük duyguları, uzaklaşma ve benimsememe davranışlarını ortaya çıkardığı ifade edilmektedir. Bu nedenle, hemşirelik eğitim programlarında bilgi aktarmaya dayalı geleneksel yöntemler yerine, öğrencilerin yaratıcılık, sentez-tasarım yapabilme ve sorunları çözebilme yeteneklerini geliştirici yöntemlere öncelik verilmesi gerekir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessProblem çözmehemşirelikhemşirelik eğitimiyaratıcılıkHemşirelik Eğitiminde "Yaratıcılık"Review Article35354043526