Yasa, Azize Aktaş2021-06-232021-06-2320181303-04932148-4929https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNU9EYzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/486Kültürel ve doğal mirasın korunması ve yaşatılması çerçevesinde tarihî ve doğal çevrenin günümüz yaşantısı ile bütünleştirilerek geleceğe aktarılması önemli bir yer tutmaktadır. Kültür varlıkları tarihî, ekonomik, estetik ve belge değerlerinin yanı sıra kent kimliklerinin oluşmasındaki belirleyici rolleri sebebiyle de büyük bir öneme sahiptir. Kültürel-tarihî kimliğine sahip çıkan bir toplum yaratma isteği, dolayısıyla kültürel ve doğal mirası koruma kararlılığını bütün bir topluma mal etme gerekliliği, bu konuda özellikle öğretmen adaylarının bilgi ve buna bağlı olarak gelişen bir bilince sahip olmalarını zorunlu hale getirir. Çünkü yaşadığı çevreyi tanıyan, bilen, bu çevre ile ilişkiye giren, onu anlamaya ve anlamlandırmaya çalışan, tarih bilincine sahip bireyler elbette kendi geçmişlerinden gelen kültürel ve doğal varlıkları koruyacak, onlara sahip çıkacak, onların aynı zamanda insanlığın ortak mirası olduğunu bilerek onları dünyaya aktaracak, yarınlara taşıyacak ve böylelikle devamlılıklarını sağlayacaklardır. Bu bağlamda, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencileri ile “Yanı Başımızdaki Tarih” projesi çerçevesinde bir çalışma yapılmıştır. Üç aşamada gerçekleştirilen bu çalışma için Bolu’ya 54 km. mesafede bulunan ve kuruluşu itibariyle çok eski bir yerleşim yeri olan, ancak henüz yeteri kadar tanınmayan Seben ilçesi seçilmiştir.It is important to combine historical and natural heritage with recent life conditions in the boundary of cultural and natural heritage saving and adapt to future. Cultural properties are very important because of their historical, economical, esthetical and document values as well as indicative role about cities identity. It is necessary for teacher candidates wants to create a society that protects cultural-historical identity and consequently make widely esteemed cultural and natural heritage saving persistence. Because the individuals who knows home enviroment, enter in the relations with this enviroment, wants to understand and give the meaning and have historical awareness, will protect cultural and natural heritages, and be aware of world common heritages and transfer them to the future and provide continuousness. In this regard, a study is conducted with Abant Izzet Baysal University, Faculty of Education, Social Sciences Teaching students about “The history just beside”. This study consist of three parts and conducted in Seben that is not a well-known township and an old settlement located 54 km distance to Bolu. Seben is very suitable fort his study with rock houses, fairy chimneys, traditional house architecture, historical buildings and fossil forests.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKültürel MirasTarihi ÇevreYanı Başımızdaki TarihSebenCultural HerigateHistorical EnvironmentThe History Just BesideÖğretmen adaylarında kültürel ve doğal mirası koruma bilincini geliştirmek üzere yapılmış örnek bir çalışmaA case study made for developing cultural and natural heritage saving awareness on teacher candidateArticle18424082427299878