Ulugöl, FundaEratay, Emine2021-06-232021-06-2320201304-76392149-8261https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.530053https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjMk1UTTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/986Bu araştırma ile hafif düzeyde zihin yetersizliği (ZY) olan bireylerin tarım becerilerinden fide yetiştirme becerisini öğrenmelerinde video modelle öğretimin (VMÖ) etkililiği, öğrenilen becerinin kalıcılığı ve genellemesi incelenmiştir. Aynı zamanda katılımcıların öğretim süresince video aracılığıyla sunulan hedeflenmeyen bilgileri ne derecede kazandıkları ve özel eğitim öğretmenlerinin ve katılımcıların ailelerinin VMÖ kullanılarak sunulan öğretim sürecine ve hedeflenen becerilere ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 18-22 yaş arasında ZY tanısı almış iki kız bir erkek birey katılmıştır. Araştırma bulguları; ZY olan bireylere fide yetiştirme becerisinin öğretiminde VMÖ’nün etkili olduğunu, katılımcıların video aracılığıyla sunulan hedeflenmeyen bilgi kazanım düzeyinde artış olduğunu ve araştırmanın sosyal olarak geçerli olduğunu göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessVideo Modelle ÖğretimMesleki BecerilerFide Yetiştirme BecerisiZihin YetersizliğiHedeflenmeyen BilgiZihin yetersizliği olan bireylere tarım becerilerinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiğiArticle10.21565/ozelegitimdergisi.530053212247266376138WOS:000538042800004N/A