Çiftçi, H. EmreErim, Ali2024-09-252024-09-2520222148-6999https://doi.org/10.21666/muefd.901451https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/514529https://hdl.handle.net/20.500.12491/16238Alanyazında çalgı çalışma sürecinde kullanılan çalışma taktiklerinin çalgı performansını etkilediğine ilişkin çalışmalar bulunmaktadır. Bu süreçte kişilere özgü farklılıkların olduğu da bilinmektedir. Bu kapsamda bu araştırmada, çalgı çalışma taktikleri ile bireysel özellikler arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Süreçte Ege Bölgesinde yer alan dört üniversitenin eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören 362 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Veriler, Özmenteş (2007) tarafında geliştirilen “Çalgı Çalışma Taktikleri Anketi” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların kullandığı “bilişsel çalışma taktikleri” ile “çalışma zamanı yönetimi taktikleri”nin günlük çalışma sürelerine ve başarı puan ortalamalarına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği; “üstbilişsel çalışma taktikleri”nin ise çalgı deneyim yılına, günlük çalışma sürelerine ve başarı puan ortalamalarına göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının kullandığı bilişsel, üstbilişsel ve çalışma zamanı yönetimi taktiklerinin cinsiyete, yaşa, eğitim gördükleri okula, sınıfa ve çalgı türüne göre değişiklik göstermediği görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇalgı Çalışma TaktikleriMüzik EğitimiÇalgı EğitimiBilişsel TaktiklerÜstbilişsel TaktiklerMüzik Öğretmeni Adaylarının Çalgı Çalışma Taktiklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesiArticle10.21666/muefd.90145191236252514529