Demirel, Oğuzhan2024-09-252024-09-2520210304-596X2148-7669https://doi.org/10.5505/aot.2021.82474https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/422316https://hdl.handle.net/20.500.12491/15115Giriş ve Amaç: Çalışmada ağız ve dil kanserleri ile ilgili, internet haber sitelerinde yer alan habersayıları ile ‘ağız kanseri’ ve ‘dil kanseri’ terimlerinin google arama hacimleri arasındaki ilişkinindeğerlendirilmesi; ayrıca, haber içeriklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Yöntem ve Gereçler: Türkiye’ de en çok okunan 5 haber sitesi belirlenerek, bu haber sitelerinde yeralan ağız kanseri ve dil kanseri haberleri ile haberlerin tarihleri kaydedildi. Google Trends uygulamasıkullanılarak, internet basınında yer alan ilk haber tarihi ile Kasım 2019 tarihleri arasında Türkiye’ deağız kanseri ve dil kanseri terimleri için arama hacim indeksleri belirlendi. Aylık-yıllık ortalama aramahacim indekslerinin, haber sayıları ile ilişkileri istatistiksel olarak değerlendirildi. Ayrıca haber içerikleride kaydedildi.Bulgular: Ağız kanserleri ile ilgili toplam 92 habere ulaşıldı. Aylık-yıllık haber sayıları ile ortalamaarama hacim indeksleri arasında anlamlı ilişki tespit edilmedi. Ağız kanseri belirtileri en sık gözlenenhaber içeriğiydi. Dil kanserleri ile ilgili toplam 45 haber tanımlandı ve haberlerin büyük kısmı dil kanserivakalarıydı. Yıllık ortalama arama hacim indeksleri ile yıllık haber sayıları arasında pozitif yönde güçlükorelasyon tespit edildi. Tartışma ve Sonuç: Dil kanseri arama hacim indeksi ile dil kanseri haber sayıları arasında ilişkimevcuttur. Medyada orofaringeal kanserler hakkında haber sayılarının artmasıyla, toplumun bukonudaki ilgi ve bilgi düzeyinde artış sağlanabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAğız ve Dil Kanserleri ile İlgili İnternet Medyasında Yer Alan Haberler ve Toplum Üzerindeki Etkileri: Türkiye’den Bir Google Trends ÇalışmasıArticle10.5505/aot.2021.82474541110422316