Çiftçi, SertaçVelioğlu, Meltem NurtanışUmut, Meftune Özbakır2021-06-232021-06-2320141303-08762667-8683https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVNE5Ea3dNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/945Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal mar- ka kimliğinin bir boyutu olarak marka mirası, işlet- meler için oldukça önemli hale gelmektedir. Özellikle tüketici tercihlerinin, işletmelerin başarısı ve rekabet avantajı elde etmede oynadığı rol, konunun önemini giderek artırmaktadır. Çalışmanın ana konusunu, Wi- edmann ve diğ. (2011)’nin geliştirmiş oldukları marka mirası modeli ve ölçeğinin, farklı kültür ve sektörde uygulanması ve geçerliliğinin sınanması oluşturmak- tadır. Araştırma model ve hipotezlerinin değerlendi- rilebilmesinde nicel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırma kapsamında ilgili model için farklı bir sektör olarak hizmet markaları (iki banka markası) seçilmiş ve değişkenlerin ölçümünde reflektif ile formatif ölçüm modelleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma üniversite öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiş, anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Çalışma bulgularında, yazarla- rın geliştirmiş oldukları marka mirası ölçeğinin farklı kültür ve urun/hizmet grubunda geçerli olduğu, ileriki çalışmalarda bu ölçeğin kullanılabileceği belirlenmiştir. Marka mirasının hem müşteri tatminini, hem de mar- ka güvenini olumlu yönde etkilediği ve dolaylı olarak da marka mirasının, tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkisi çalışma sonuçlarında saptanmıştır.In today’s highly competitive environment, as a dimen- sion of a corporate brand’s identity, the brand heritage concept has an important for firms. Especially the role of the consumer preferences in achieving success and competitiveness of business are increasingly important within the concept. The main subject of the research is formed by Wiedmann et. al. (2011)`s brand heritage model and scale in the different culture and sector. A quantitative research method was used to evaluate research’s model and hypothesis. Scope of the research for corresponding model service brands were selected as a different sector. Reflective and formative measu- rement models were used both to measure the dimen- sions. Research was performed on university students and data was collected on survey forms. The research findings showed that the brand heritage scale and mo- del are valid in different cultures and products/sectors; also are appropriate for future researches. Brand heri- tage affects both trust and customer satisfaction and indirectly affects the consumer’s buying intention in the service sector.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess[No Keywords]Marka mirası kavramı ve hizmetlerde marka mirasına yönelik bir ölçek değerlendirmesiBrand heritage concept and an evaluation of the brand heritage scale in servicesArticle141105114158490