Barış, Dolunay AkgülEce, Ahmet Serkan2021-06-232021-06-2320151303-880Xhttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNMk5UQXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/1302İletişim çağını yaşadığımız günümüzde, kültürel değerlerin yeni nesillere aktarılması çok daha fazla önem kazanmaktadır. Kendi kültürünü tanıyıp- özümseyen çocuk, küreselleşen dünya içindeki yerini ve konumunu daha iyi değerlendirecek, sağlıklı bir kişilik geliştirebilecektir. Çağdaş eğitimin bir amacı da geçmişteki toplumsal ve ulusal değerleri tanıtıp benimsetmek ve bunları geleceğe dönük olarak kullanabilme becerisi kazandırmaktır.Çocuğun doğumundan itibaren ninnilerden sonra ilk karşılaştığı, kendi kültürüne ait müzikal ögeler, tekerlemelerdir. Tekerlemeler, yapısal ve oluşumsal özellikleri gereği birçok kültürel değeri ve özelliği bünyesinde barındırmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, çocuk geleneklerimiz içerisinde yer alan tekerlemelerin ulusal değerlerimizin yaşatılmasında, Türk dilinin doğru kullanımında ve modern dünyamızda git gide karşılıklı iletişimi gerektiren sokak oyunlarından uzaklaşan çocuklarımızın eğitimindeki yeri ve önemini değerlendirmektir. Ayrıca tekerlemelerin müzik kitaplarındaki yeri ve ilköğretim öğrencilerinin tekerlemelerimizi tanıma durumlarını da tespit etmek amaçlanmaktadır. Genel tarama modeli'ndeki bu araştırmada, yapılan literatür taraması ile, tekerlemelerin çocukların dil gelişiminde ve kültürel değerlerin aktarılmasında önemli rolleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ilkokul 1. sınıf hariç, diğer sınıflara ait müzik ders kitaplarında yeterli sayıda tekerlemeye rastlanılmamıştır. Bununla birlikte tekerlemelerimizin çocuklar tarafından yeterli düzeyde tanınmadığı fakat kızların erkeklere göre daha fazla tekerleme bildiği saptanmıştır.Values are’’ the generalized basic moral principles and beliefs which are accepted true and necessary by the majority members of a social group or community to ensure and maintain their own existence, unity and continuity of operations and reflect their common feelings, thoughts, goals and interests’’(Kızılçelik and Erjem, 1992, p. 99; cited in: Yazar, 2010).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTekerlemeSayışmaKültürDeğerler EğitimiKültürel DeğerRhymesSettling Accounts With One AnotherCultureValues EducationCultural ValueKültürel değerlerin aktarılmasında çocuk tekerlemeleri "Tekerlemelerimizi biliyor muyuz?"The children’s rhymes in transferring cultural assets “Do we know our rhymes?”Article1329_Özel Sayı343368236500