Karkın, Metin2021-06-232021-06-2320021300-8811*https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrME5qWT0https://hdl.handle.net/20.500.12491/1717Bu makalenin amacı, Türkiye 'deki Üniversitelerin Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim Dalındaki "Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi" ile bu ders adı altında verilen armoni eğitiminin analizini yaparak genel bir değerlendirmeye varmak ve gerekli önerilerde bulunmak olmuştur. Bu çalışmada, ilgili öğretim üyelerinin program uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirleyen veriler, kendilerine uygulanan anketler yoluyla saptanmıştır. Uzman görüşleri için yapısal sözlü görüşme (mülakat) tekniğine başvurulmuş, elde edilen veriler toplanarak işlenmiş, çözüm ve yorumunda ise betimsel istatistik yöntemlerden yararlanılmıştır.The aim of this article, is analyzing and evaluation of "Music Theory and Hearing Education " and Harmony Education under the name of this lesson in music teaching program main branch of science in Fine Arts Education Departments in the Universities in Turkey and making the required suggestions. In this work, the data containing the ideas of the related instructors about the application of the program is gathered by means of a questionnaire applied on these instructors themselves. Structural interviewing technique is used for the expertise views, the available data is gathered and processed and descriptive statistical methods are used in the analysis and interpretation.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGüzel Sanatlar Eğitimi BölümüMüzik ÖğretmenliğiMüzik Teorisiİşitme EğitimiMusic TheoryHearing EducationHarmony EducationMüzik eğitimi anabilim dallarında "müzik teorisi ve işitme eğitimi" ile armoni eğitiminin değerlendirilmesiEvaluation of "theory of music and education of hearing" and education of harmony in the music education main science branchArticle1023393441946