Ömür, Yunus EmreAydın, RecepArgon, Türkan2021-06-232021-06-2320141309-8659https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnMk56QTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12491/1475Bu çalışmada; öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkuları ile akademik sahtekârlık eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelenmektedir. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada rastgele örneklem alma yöntemi uygulanarak 825 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Araştırmaya göre öğretmen adaylarının hem akademik sahtekârlık eğilimleri ( X =2,86) hem de olumsuz değerlendirilme korkuları ( X =2,66) orta düzeydedir. Çalışmada akademik sahtekârlık eğilimleri ölçeği ile olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeği bazı kişisel değişkenlere göre anlamlı fark göstermektedir. Öğretmen adaylarının akademik sahtekârlık eğilimleri ölçeğinin alt boyutlarıyla, olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeği arasında düşük düzeyde ilişki söz konusudur.This study investigates the relationship between teacher candidates’ fear of negative evaluation and their level of academic dishonesty. The universe of the study consists of 4469 teacher candidates enrolled at Abant İzzet Baysal University in 2012-2013 educational year. 825 prospective teachers have participated in the study. In the study, basic random sampling model has been utilized. Academic dishonesty scale and fear of negative evaluation scale have statistically differed according to some demographic variables. In the study, statistically significant differences between subscales of academical dishonesty scale and fear of negative evaluation scale have been observed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğretmen AdayıAkademik SahtekârlıkOlumsuz Değerlendirilme KorkusuKopyaİntihalTeacher CandidateAcademic DishonestyFear of Negative EvaluationCheatingPlagiarismOlumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik sahtekârlıkRelationship between prospective teachers’ fear of negative evaluation and their academic dishonesty tendenciesArticle59131149186707