Uçar, Zülbiye TolukOlkun, Sinan2021-06-232021-06-2320041300-1337https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE5EVTEhttps://hdl.handle.net/20.500.12491/1429Bu araştırmanın amacı, ilişkisel anlamaya yönelik geometri öğretiminin, hizmet öncesi sınıf öğretmenlerinin geometrik düşünme düzeyleri üzerine etkisini belirlemektir. Sınıf Öğretmenliği Bölümü Temel Matematik II dersinin dört grubu örneklem olarak seçilmiştir. Gruplardan birine geleneksel yöntemle ve üçüne ise ilişkisel anlamaya yönelik bir eğitim verilmiştir. Araştırmada ön-test/son-test deseni kullanılmıştır. 5 haftalık bir eğitim sonunda, deneysel grupların geometri düşünme düzeylerinde anlamlı bir gelişme görülmüş, fakat kontrol grubunda böyle bir gelişme gözlenememiştir. Ayrıca kontrol ve deney gruplarının geometrik düşünme düzeyleri arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.The purpose of this study was to investigate the effects of geometry instruction emphasizing relational understanding on preservice elementary teachers’ geometric thinking levels. Four groups of Basic Mathematics II were selected as the sample. One of the groups received traditional instruction and the other three groups received geometry instruction which emphasized relational understanding. A pre-post test experimental group design was used. After 5 weeks instruction, it was found that there was a significant difference between the geometric thinking levels of the experimental and control groups in favor of the experimental group. In addition, there was a significant difference between the pre and post test geometric thinking levels of the experimental groups.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessVan Hiele Geometrik Düşünme DüzeyiHizmet Öncesi Sınıf ÖğretmenleriVan Hiele Geometric Thinking LevelsPreservice Teacher EducationSınıf öğretmeni adaylarının geometrik düşünme düzeyleriPreservice elementary teachers' geometric thinking levelsArticle29134556038845