Özgan, ErcanKap, Tuncay2021-06-232021-06-2320052147-835Xhttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TlRJd05qQXchttps://hdl.handle.net/20.500.12491/2755Karayollarında, esnek üst yapı tabakalarından olan binder ve aşınma tabakaları trafik etkisi ile dış koşulların etkisine maruz kalmaktadır. Bu nedenle yol yüzeyinde oluşan kayma, çekme ve basma gerilmelerini de karşılamaktadır. Binder ve aşınma tabakalarının bu etkileri karşılayabilmesi için bağlayıcı olarak asfalt çimentosu kullanılmaktadır. Asfalt çimentosunun duktulite değerleri yukarıda belirtilen özelliklerin sağlanabilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, asfalt çimentosunun duktulite değerleri bekleme süresi ve ortam sıcaklığı değişkenlerine göre incelenmiştir. Bu amaçla, farklı bekleme süreleri ve farklı sıcaklıklarda elde edilen duktulite değerleri ile referans duktulite değerleri karşılaştırılarak aralarındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.Asphalt cement is one of the flexible superstructure layer, used as a conjunction, for meeting the slip, pull and press resistance which were occurred on the road surfaces effected by the traffic and outside conditions directly. In this study the change of ductility for asphalt cement values in different waiting times and temperature values were researched, the changes were compared with reference experiment samples' values and the relationship tried to determine.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEsnek Üst YapıDuktuliteAsfalt ÇimentosuHighwayFlexible SuperstructureTrafficBitumenDuctilityAsfalt çimentolarında bekleme süresi ve ortam sıcaklığının duktuliteye etkisiArticle91434752060