Temel, HasanDündar, SefaŞenol, Ali2021-06-232021-06-2320151301-9058https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJMk1EZzBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/1701Bu çalışmada, Fen ve teknoloji öğretmenlerinin matematiksel kavram veya ifadelerden kaynaklı yaşadıkları güçlüklerin ortaya konulması, öğretmenlerin bu güçlükleri ortadan kaldırmak için başvurdukları çözüm önerilerinin tespit edilmesi ve bu güçlüklerin giderilmesinde fen ve matematik entegrasyonun neden gerekliliğin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel yaklaşıma dayanan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde (5 farklı bölge) öğretmenlik yapan 6 fen ve teknoloji dersi öğretmeniyle yürütülen araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda bilgisayar ortamına aktarılarak metin haline dönüştürülen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda dört tema belirlenmiştir. Öğretmenlerin derslerde matematikle ilgili kavramsal ve işlemsel güçlüklerle karşılaştıkları görülmüştür. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin karşılaşılan güçlükleri gidermek için bireysel çaba harcadıkları ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen temalar üzerinde değerlendirmeler yapılarak yorum ve önerilerde bulunulmuşturIn this study it was aimed to reveal the difficulties derived from mathematical concepts or words faced by science and technology teachers, to identify the solutions that they use in order to eliminate those difficulties and how it is important to integrate science and mathematics. Case study method based on qualitative approach was used in the study. Semi-structured interview as data collection tool was used in the study that was conducted with 6 science and technology teachers working in different parts of Turkey (5 different regions) in 2012-2013 academic year. The data that were transformed into texts at the end of the interview process were analyzed through content analysis. As a result of the data analysis, 4 themes were identified. It was revealed that teachers faced conceptual and operational difficulties regarding mathematics in classes. It was indicated that science and mathematics teachers spend individual efforts and collaborate with other teachers in order to resolve the difficulties. Interpretations and suggestions were made through the evaluations on the themestrinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik EğitimiFen ve Teknoloji EğitimiEntegrasyonGüçlükMathematics EducationScience and Technology EducationIntegrationDifficultyÖğretmenlerin Fen ve Teknoloji dersinde Matematikten kaynaklanan güçlükleri giderme yolları ve Fen-Matematik entegrasyonunun önemiTeachers' elimination of the difficulties derived from Mathematics in Science and Technology classes and the importance of the integration of Science and MathematicsArticle351153176226084