Eren, Altay2021-06-232021-06-2320101300-8811https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBMk1UYzBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/2232Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının program inançlarına ilişkin görünümlerin incelenmesidir. Çalışmaya 647 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcıların program inançlarına yönelik veriler Program Yönelimleri Envanteri aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde hem korelasyon hem de küme analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları öğretmen adaylarının program inançlarının akademik, bilişsel süreçler, sosyal-yeniden yapılanmacı, insancıl ve teknoloji faktörleri aracılığıyla incelenebileceğini göstermiştir. Bulgular ayrıca, öğretmen adaylarının program inançları arasındaki ilişkilerin pozitif yönlü ve orta düzeyde olduğunu, bu inançların Yüksek Düzeyli Program İnançları ve Düşük Düzeyli Program İnançları olarak adlandırılan iki ayrı kümede tanımlanabileceğini de ortaya koymuştur.The aim of this study is to examine the profiles of student teachers’ curriculum beliefs. A total of 647 student teachers participated in the study. Participants’ curriculum beliefs were assessed by the Curriculum Orientation Inventory. Both correlation and cluster analyses were used in the data analysis. Findings of the study showed that student teachers’ curriculum beliefs could be investigated through academic, cognitive processes, social-reconstructionist, humanistic, and technological factors. Findings also demonstrated that the relationships among student teachers’ curriculum beliefs are positive and moderate, and these beliefs could be defined in two distinct clusters, entitled High Level Curriculum Beliefs and Low Level Curriculum Beliefs.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessProgram İnançlarıÖğretmen AdaylarıÖğretmen EğitimiCurrculum BeliefsStudent TeachersTeacher EducationÖğretmen adaylarının program inançlarının görünüm analiziProfile analysis of student teachers' curriculum beliefsArticle182379388106174