Yaman, HakanToluk, ZülbiyeOlkun, Sinan2021-06-232021-06-2320031300-53402536-4758https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMU16TT0https://hdl.handle.net/20.500.12491/1835Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 2, 3,4,5 ve 6. sınıf öğrencilerinin eşitlik kavramı ve eşit işaretini nasıl algıladıklarını incelemektir. Araştırma Bolu ili Merkez ilçesinde sosyoekonomik düzeyi orta seviyede olan bir ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz metodu kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin eşit işaretini bir "ilişkisel sembol" olarak değil daha çok bir "işlem işareti" olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmamızda bu algıların matematik eğitimi açısından doğurguları tartışılacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEşitlik KavramıEşit İşaretiİlköğretimCebirEquality ConceptEqual SignElementary SchoolAlgebraİlköğretim öğrencileri eşit işaretini nasıl algılamaktadırlar?Article2003241421513053