Yasa, AzizeGökdemir, Belgin2024-09-272024-09-272023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr-GPmc7_5sTNVGz7IHwUdTPcxZHrh4YbaAKDKZ6FW92Yhttps://hdl.handle.net/20.500.12491/19913Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Bilimler Ana Bilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim DalıAraştırmada sınıf öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, öğrenim durumu, kıdem değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırma örneklemini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Bolu ilindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında görev yapan küme örneklemesi ile seçilmiş 230 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Elif Gürbüz tarafından hazırlanmış ''Müzelere ve Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri'' ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek öğretmenlere Google Form Platformu ile çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Cinsiyet, öğrenim durumu değişkenleri için Independent Samples Testi, kıdem değişkeni için One-Way ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenine göre farklılaşmadığı, kıdem değişkenine göre ise anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin kadın-erkek ya da lisans-yüksek lisans mezunu olma durumlarına göre görüşlerinin birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin kıdem değişkenine göre 1-5yıl, 6-10 yıl ve 11-15 yıl arası görev yapan öğretmenlere göre 20 yıl ve üzeri görev yapan öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Bu farklılığın nedeni ise öğretmenlerin kıdemi arttıkça tükenmişlik düzeyleri dikkate alınarak görüşlerinin de değişebileceği şeklinde yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, öğrencide kalıcı öğrenmeye sebebiyet verdiği için müze eğitimi kullanma isteklerinin yüksek düzeyde olduğu ama müze kullanımlarının yetersiz olduğu görülmüştür. Müze eğitiminin öğrenci akademik başarısını olumlu yönde arttırdığı ve kalıcı öğrenmeler oluşturduğu için sınıf öğretmenleri derslerinde müze eğitimine yer verebilirler.In the research, it is aimed to examine the classroom teachers' views on museum education in terms of gender, educational status, seniority variables. The research was designed with the relational screening model. The research sample consists of 230 classroom teachers selected by cluster sampling who worked in public schools affiliated to the Ministry of National Education in Bolu province in the 2020-2021 academic year. As a data collection tool, the 'Teacher Opinions on Museums and the Use of Museums for Educational Purposes' scale prepared by Elif Gürbüz was used. This scale has been applied to teachers online with the Google Form Platform. Independent Samples Test was applied for gender, educational status variables, One-Way ANOVA test was applied for seniority variable. According to the findings obtained from the research, it has been determined that the classroom teachers' views on museum education do not differ according to the gender and educational status variable, while there is a significant difference according to the seniority variable. It has been concluded that the opinions of teachers are close to each other according to the status of female-male or undergraduate-graduate graduates. At the same time, it was determined that there is a significant difference in favor of teachers who have served for 20 years and over compared to teachers who have served for 1-5 years, 6-10 years and 11-15 years according to the seniority variable of teachers. Dec. The reason for this difference has been interpreted as that as the seniority of teachers increases, their views may also change, taking into account their burnout levels. As a result of the research, it was found that teachers have a high level of desire to use museum education because it causes permanent learning in the student, but their use of museums is insufficient. Since museum education increases student academic achievement in a positive way and creates permanent learning, classroom teachers can include museum education in their lessons.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and Training ; MüzecilikSınıf öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşlerinin bazı demografik değişkenlere göre incelenmesi (Bolu ili örneği)An investigation of classroom teachers' views on museum education according to some demographic variables (Bolu province example)Master Thesis199833241