Uzuntiryaki, EsenBilgin, İbrahimGeban, Ömer2021-06-232021-06-2320041300-53402536-4758https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpreU9EZz0https://hdl.handle.net/20.500.12491/1838Bireysel farklılıklar öğretme ve öğrenmede önemli rol oynar. Öğrenciler nasıl öğrendiklerini gösteren öğrenme stilleri bakımından farklılık gösterirler. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme stillerini belirlemek, kız ve erkek öğrenciler arasında öğrenme stilleri açısından anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Çalışmaya ilköğretim bölümü fen bilgisi öğretmenliği ana bilim dalından 121 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri belirlemek amacıyla Grasha (1996) tarafından geliştirilen Öğrenme Stilleri Envanteri uygulanmıştır. Bu envantere göre öğrenme stilleri bağımsız, pasif, işbirlikçi, bağımlı, rekabetçi ve katılımcı öğrenme stili olmak üzere altı başlık altında toplanmıştır. Verilerin analizi çok yönlü varyans analizi kullanılarak yapılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin işbirlikçi öğrenme stilindeki ortalamalarının en yüksek olduğunu göstermiştir. Diğer taraftan kız ve erkek öğrenciler arasında öğrenme stilleri açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu çalışma verimli öğretim ve öğrenme için öğrenme stillerinin belirlenmesi gerektiğini önermektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessLearning StyleGenderPre-Service TeachersÖğrenme StilleriÖğretmen AdaylarıThe Relationship between gender differences and learning style preferences of pre-service teachers at elementary levelİlköğretim düzeyi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, tercihleri ile cinsiyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesiArticle2004261821873928