Umut, Meftune Özbakir2024-09-252024-09-2520212147-92082147-9194https://doi.org/10.17130/ijmeb.799372https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/437259https://hdl.handle.net/20.500.12491/14638Yerel demokrasi arayışında önemli rollerden birini üstlenen mahalle muhtarı Batı’dakinden farklıolarak Türk kültürünün toplumsal dinamikleri sonucunda ortaya çıkmış kentteki en küçük idari birimyöneticisidir. Ancak seçim süreçlerinde diğer yerel yöneticilerin sahip olduğu maddi kaynağa ve iletişimolanağına sahip olmamaları, muhtarların adaylık sürecinde seçmeni ile olan iletişimini etkilemektedir.Bu bağlamda muhtar adayları sıklıkla seçim afişleri aracılığı ile hedef kitle ile iletişim kurmaktadır.Bu çalışmada muhtar adaylarının seçim afişlerinde hangi mesaj stratejilerini kullandıkları ve afişlerdene tür bilgilere yer verdikleri belirlenmiştir. Böylece muhtar adaylarının hedef kitlelerini daha başarılıetkileyebilmeleri için yapılması gereken uygulamalar pazarlama iletişimi kapsamında değerlendirilerekgelecek dönemlerdeki adaylara yönelik öneriler geliştirme çalışmanın amacını oluşturmaktadır.Literatürde bu yönde çalışmaya rastlanmamış olması çalışmanın özgün değerini oluşturmaktadır.Araştırmanın ana kütlesi muhtar adaylarının seçim afişleridir. Araştırmanın verileri 2019 Yerel Seçimdöneminde Bolu il merkezine bağlı mahallerde toplanarak tanımlayıcı ve çıkarımsal içerik analiziyapılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda afişlerde yer alan iletişim bilgileri, sembol ve görseller ilekullanılan mesaj stratejisine yönelik çıkarımlar yapılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMahalle muhtarıiçerik analiziSeçim AfişiPazarlama iletişimimesaj stratejisiMAHALLE MUHTARININ PAZARLAMA İLETİŞİM ARACI: SEÇİM AFİŞLERİArticle10.17130/ijmeb.799372172378393437259