Barış, Dolunay AkgülGöksel, İlkay2024-09-272024-09-272020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtFFCsLaGKcpxK3vAa7Uar0OKXz_NOO2OSKqdPc7GxReOhttps://hdl.handle.net/20.500.12491/16481Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Müzik Eğitimi Bilim DalıBu araştırmanın amacı, Rolland yöntemi ve geleneksel keman eğitim yöntemi uygulanarak verilen başlangıç düzeyi keman eğitiminin, keman çalma becerilerine etkilerinin saptanması ve keman eğitimlerini Rolland yöntemi uygulanarak alan öğrencilerin yöntem hakkındaki görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada, bir karma yöntem deseni olan açıklayıcı sıralı karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunu son test denkleştirilmemiş gruplu desen ve ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen oluşturmaktadır. Nitel boyutu için ise odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro Ana Sanat Dalı'nda öğrenim görmekte olan ve önceden keman eğitimi almamış toplamda 10 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verilerini elde etmek için, alanında uzman kişilerin görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından oluşturulan "Keman Dersi Performans Değerlendirme Formu" kullanılmış, nitel verilerin elde edilmesi için ise deney grubu öğrencileri ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Deney ve kontrol grubu arasındaki verilerin karşılaştırılmasında non-parametrik testlerden Man Whitney-U testi, ara test ve son test arasındaki tekrarlı ölçümlerde Wilcoxon işaretli sıralar testi uygulanmıştır. Uzman kişiler tarafından verilen puanların arası uyumun ve güvenilirliğin belirlenmesi amacıyla ise, Kendall'ın Uyum Katsayısı (Kendall's W) testi kullanılmıştır. Odak grup görüşmesi sonrasında elde edilen nitel veriler, araştırmacı tarafından betimsel analiz yöntemi ile işlenerek, belirlenen temel başlıklar altında yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler IBM SPSS Statistics ver.25 programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, keman eğitimlerini Rolland yöntemine dayalı olarak alan deney grubu öğrencilerinin eğitim süreçlerinde, keman eğitimlerini geleneksel keman eğitimi yöntemine dayalı olarak alan kontrol grubunda bulunan öğrencilerin aksine performans kaybı yaşamadıkları, enstrüman kurulumu ve kullanımı, duruş, sağ ve sol el kullanımı, yay kullanımı, ritim ve entonasyon olarak belirlenen keman çalma becerilerinde anlamlı bir farklılık gerçekleştiği ve yöntem hakkındaki fikirlerinin olumlu yönde olduğu gözlemlenmiştir.The aim of this study is to determine the effects of the beginner level violin training provided by Rolland method and traditional violin training method on violin playing skill and to determine the opinion of the students about Rolland method trained by using the method. Descriptive sequential mixed method pattern which is a mixed method pattern was used in the research. The quantitative dimension of the study consists of design with post-test unequalled group and pre-test-post-test experimental design. Focus group interview was used for qualitative dimension of the study. The working group of the study consists of ten university students taking education in the department of Performing arts, the Theatre Department at Bülent Ecevit University State Conservatory in 2018-2019 academic year but hadn't taken violin training earlier. "Performance Evaluation Form of Violin Course" created by the researcher in the light of the view of leading experts in the area was used to obtain quantitative data while focus group interview was conducted to obtain qualitative data from experimental group. Man Whitney-U test which is one of non-parametric test was used in the comparison new data between experimental and control group while Wilcoxon test was used in repetitive measurement between the mid and the post test, and to determine the reliability and coefficient concordance among the points given by the experts Kendall's coefficient of concordance (Kendall's W) was used. The qualitative data obtained after focus group interview was processed by using descriptive analysis method and interpreted by researcher under the main headings. The quantitative data obtained from the research was analysed and then interpreted by IBM SPSS Statistics ver 25. At the end of the research it was determined that in the training process of the experimental group who took their violin training based on Rolland method didn't experience any performance loss, but had undergone a significant difference in the violin playing skills known as instrument set up and use, posture, left and right hand use, bow use, rhytm and intonation, and that they developed positive opinions unlike the control group who received their training based on traditional violin training.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and Training ; MüzikKeman eğitiminde rolland yönteminin keman çalma becerilerine etkisiThe effect of Rolland method on violin playing skills in violin educationDoctoral Thesis1166638006