Yıkmış, AhmetTekinarslan, İlknur ÇifciPınar, Elif Sazak2021-06-232021-06-2320061303-04932148-4929https://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBeU9UYzMhttps://hdl.handle.net/20.500.12491/293Bu araştırmada, zihin engelli öğrencilere Yeni Türk Lirası (YTL) ve Yeni Kuruş (YK) öğretimi amaçlanmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni, YTL ve YK öğretim sürecinin uygulanması, bağımlı değişken ise YTL'yi ve YK'yi öğrenme düzeyleridir. Araştırmada, tek denekli araştırma yöntemlerinden "Denekler Arası Yoklama Evreli Çoklu Yoklama Modeli" kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarım, Bolu Cumhuriyet İlköğretim Okulu Özel Eğitim Sınıfına devam eden üç zihin engelli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonunda, uygulanan öğretim yönteminin zihin engelli öğrencilere YTL ve YK öğretiminde etkili olduğu görülmüştür. Sonuç ve öneriler bulgular ışığında detaylı bir şekilde tartışılmaktadır.The purpose of this study is to teach the New Turkish Lira (NTL) and New Kurush (NK) to students with mental retardation. The independent variable of this study is the application of the NTL and NK, the dependent variable of the study is the learning levels of the students with mental retardation learning the NTL and NK. In this study a single subject design called the "Multiple Probe Model with Probe Conditions among Subjects" method is used. The participants of the study are three students with mental retardation attending a special class. The results of the study indicate that the Interactive Unit is effective for teaching the NTL and NK to students with mental retardation. The findings are discussed in more details and suggestions are made according to the results.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZihin EngellilerEtkileşim ÜnitesiMatematik ÖğretimiPara ÖğretimiMental RetardationInteractive UnitMath TeachingMoney TeachingZihin engelli öğrencilere etkileşim ünitesi yöntemiyle yeni Türk lirası ve yeni kuruş öğretimiArticle62193680297