Cerit, YusufAteş, Hatice KadıoğluKadıoğlu, Serkan2024-09-252024-09-2520182146-56062146-5606https://doi.org/10.23863/kalem.2018.95https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/455599https://hdl.handle.net/20.500.12491/16057Bu çalışmanın amacı etkili liderlik nitelikleri ile sınıf öğretmenlerinin değişime açık olma düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmanın verileri 2016-2017 öğretim yılında Bolu il merkez ilçe sınırları içerisinde yer alan ilkokullarda görev yapan 275 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri Sharma (2010) tarafından geliştirilen Etkili Liderlik Nitelikleri Ölçeği, Smith ve Hoy (2007) tarafından geliştirilen ve Demirtaş (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan Okulun Değişime Açıklık Ölçeği’nin “öğretmenlerin değişime açıklığı” boyutu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma, korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada etkili liderlik nitelikleri ile öğretmenlerin değişime açık olma düzeyleri arasında olumlu ve anlamlı ilişki olduğu ve etkili liderlik niteliklerinin öğretmenlerin değişime açık olmalarının anlamlı bir açıklayıcısı olduğu bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEtkili Okul Müdürlerinin Liderlik Nitelikleri ileÖğretmenlerin Değişime Açık OlmaDüzeyleri Arasındaki İlişkiArticle10.23863/kalem.2018.9581105129455599