Avcıoğlu, Hasan2021-06-232021-06-2320121303-04852148-7561https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJM05UYzNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12491/2348Bu araştırmanın amacı, kendini yönetme stratejilerinin kullanıldığı sosyal beceriler öğretim programının, zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin kendini kontrol etme becerilerini öğrenmelerine etkisini incelemektir. Bu araştırmada, tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama denemeli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya yaşları 10-12 arasında, zihinsel yetersizliği olan dokuz öğrenci katılmıştır. Araştırma bulguları; kendini yönetme stratejileri ile sunulan öğretim paketinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin başkalarına zarar vermeden öfkesini ortaya koyma, başkalarıyla olan farklılıkları konuşarak çözme ve başkalarıyla olan problemlerini kavga etmeden çözme becerilerini kazanmalarında etkili olduğunu ve bu becerileri kazanan öğrencilerin uygulama sona erdikten sonra da bu becerileri kullanmaya devam ettiklerini göstermiştir.The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of self-management skills training program, based on self-control strategies, on students with intellectual disabilities. A multiple-probe design across subjects single-subject research methodology was used in this study. Nine students with intellectual disabilities, whose ages are between 10-12, participated in this study. The research findings presented that the self-management skills training program was effective on presenting anger without harming others, solving dissimilarities by talking and solving conflicts without fighting on students with intellectual disabilities and they continued using these skills after the program ended.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Beceri Öğretimiİşbirliğine Dayalı ÖğrenmeDrama YöntemiZihinsel Yetersizliği Olan ÇocuklarSocial Skills TrainingCooperative LearningDramaChildren with Intellectual DisabilitiesZihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri kazandırmada kendini yönetme stratejileri doğrultusunda hazırlanan öğretim programının etkililiğiThe effectiveness of the instructional programs based on self-management strategies in acguisition of social skills by the children with intellectual disabilitiesArticle121329351127577