Per, Meral2024-09-252024-09-2520202667-5609https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.40512https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/421207https://hdl.handle.net/20.500.12491/14914Bu araştırmada Kanada’nın Saskatchewan eyaletinin sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimiokulöncesinden ortaöğretim düzeyine kadar incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden belgesel taramayönteminin kullanıldığı bu araştırmada konuya ilişkin kaynaklar taranmış ve ilgili eğitim programlarıincelenmiştir. Saskatchewan ders programlarında sanat eğitimi zorunludur. K-12 olarak adlandırılanSaskatchewan eyaletinin sanat eğitimi programında sanat eğitimi; dans, drama, müzik ve görsel sanatlaralanları kapsamında öğretilmektedir. Sanat eğitimi sadece yetenekli öğrenciler için değil, tüm öğrencilereyaratıcı, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri kazandıracak şekilde yapılandırılmıştır.Saskatchewan’da anaokulundan 12. sınıfa kadar kültürel-tarihsel, eleştiren-yanıt veren, yaratıcı-üretken olmaküzere sanat eğitiminin üç ayrı hedefi bulunmaktadır. Programda öğrenme çıktıları bu hedefler kapsamında yeralmaktadır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesi yine bu hedeflere yönelik öğrenme çıktılarınadayandırılmaktadır ve öğrenme süreci boyunca öğrenci odaklı olarak gerçekleşmektedir. K-12 Sanat EğitimiProgramının okulöncesi eğitim programı, öğrenme alanları çerçevesinde erken öğrenme ilkeleri üzerine kuruluolarak, çocukların oyun aracılığıyla öğrenmelerini destekleyen ve her çocuğun gelişim düzeyini ve bireyselfarklılığını dikkate alarak bütünsel öğrenmeyi teşvik eden bir yapıdadır. Görsel sanatlar dersi kapsamında,okulöncesi çocukların dünya hakkında kendi gözlemlerini ve fikirlerini ifade eden sanat eserleri yaratmalarıhedeflenmektedir. Öğrenciler 1. sınıftan 9. sınıfa kadar; görsel sanatlar alanına ilişkin malzeme ve tekniklerle,toplum, çevre, kimlik, sosyal sorunlar gibi kavramlar üzerine kendi fikirlerini ifade eden sanat eserleriüretmektedirler. Ortaöğretim düzeyinde Görsel Sanatlar (10, 20, 30) programı; öğrencilerin İlk Milletler veMétis halkının bakış açıları da dâhil olmak üzere çeşitli dünya görüşlerini keşfetmelerini sağlamakta ve bireyselsanat stillerinin oluşmasına destek olmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKanada’da Sanat Eğitimi (Saskatchewan Eyaleti Örneği)Article10.29228/TurkishStudies.4051215319972017421207