Olkun, Sinan2021-06-232021-06-2320031300-53402536-4758https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNE5qWT0https://hdl.handle.net/20.500.12491/1834Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4-5-6 ve 7. sınıf öğrencilerinin küçük küplerden yapılmış dikdörtgen prizmaları içindeki birim küp sayılarını bulmaktaki başarılarını ve bulurken ne gibi stratejiler kullandıklarını incelemektir. Araştırmaya üç değişik okulun anılan sınıflarından toplam 314 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere küçük küplerden yapılmış çeşitli boyutlarda prizmalar çizim olarak sunulmuş ve öğrencilerden prizmaların içlerindeki birim küp sayılarını bulmaları istenmiştir. Veriler istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Bulgular, çoğu öğrencinin 7. sınıfta bile prizmalar içerisindeki birim küp sayılarını bulmakta zorlandıklarını ortaya çıkarmıştır. İlköğretimde matematik eğitimi açısından doğurgular tartışılmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHacim FormülüBirim KüpHacimVolume FormulaUnit CubeVolumeÖğrencilere hacim formülü ne zaman anlamlı gelir?Article2003251601653086