Reis, Bedriye2021-06-232021-06-2320172148-0494https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZNE1qQXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12491/524Tasavvuf ehli tarafından iç tecrübe ile vasıtasız olarak elde edilen marifet, duyu organları ve akıl aracılığıyla sahip olunan bilgiden daha üstün görülmüş ve gerçek bilginin de söz konusu bilgi türü olduğu ileri sürülmüştür. Tasavvuf geleneğinin önde gelen temsilcilerinden biri olan Gazâlî de marifeti en yüksek ideal olarak takdim etmiştir. Bu makalenin konusu, Gazâlî'nin tasavvuf anlayışında marifetin konumunu belirlemektir. Bu çerçevede Gazâlî'nin marifeti nasıl tanımladığı, marifete ne derece önem atfettiği, marifetin imkân ve sınırları ve marifetin oluşumunda kalbin rolü çalışmanın esasını oluşturmaktadır.The mystics believe that the ma’rifa which is obtained by inner experience without any agent is more superior than the knowledge that is given by senses and mental ability, and they argue that the ma’rifa is the actual knowledge. Ghazali who is one of the most prominent figures in the tradition of tasavvuf accepts the ma’rifa that is the ultimate ideal. The subject of this article is the importance of ma’rifa in the philosophy of Ghazali. It is studied how Ghazali defines the ma’rifa, and to what degree he emphasizes its importance. Furthermore, It is examined that possibilities and limits of ma’rifa and the role of the heart for obtaining the ma’rifa.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTasavvufMarifetAhlakKalpMücahedeTasawwufMa’rifaEthicsHeartMujahadaGazâlî’ye göre bir bilgi kaynağı olarak marifetMa’rifa as a source of knowledge according to GhazzaliArticle59140268203