Topuz, Yusuf Volkan2021-06-232021-06-2320142147-92082147-9194https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjME1USTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/3701Bu çalışmada tüketici güven endeksinin perakende satışlarını öngörebilme/ açıklayabilme yeteneği test edilmeye çalışılmıştır. Birleşik Krallık verileri kullanılarak yapılan örnek uygulamada örneklem dönemi 1988.Q1-2011.Q3 kapsamaktadır. Üçer aylık verilerin kullanıldığı ve iki farklı regresyon modelinin kullanıldığı çalışmada perakende satışlar; toplam perakende satışlar, gıda ürünleri perakende satışları ve gıda dışı ürünler perakende satışları olmak üzere üç farklı düzeyde temsil edilmiştir. Elde edilen sonuçlar tüketici güven düzeyinin gıda dışı perakende satışlardaki değişimi açıklamakta yetersiz olduğunu fakat gıda ürünleri ve toplam perakende satışları üzerinde etkili olabileceğini göstermiştir.This study empirically tests the forecasting/explaining capability of consumer confdence on retail sales. Using the United Kingdom data, sample period covers 1988Q1 to 2011Q3. Retail sales represented in three different levels as total retail sales, food retail sales and retail sales excluding food which are used in two different regression model by using quarterly data. Results indicate that consumer confdence level explains total retail sales and food retail sales at relatively low level, but do not explain retail sales excluding food.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketici GüveniPerakende SatışlarTüketici HarcamalarıConsumer ConfidenceRetail SalesConsumer SpendingTüketici güveni perakende satışlardaki değişimi öngörebilir mi? Bir örnek uygulamaCan retail sales forecast consumer confidence? A case studyArticle1023243254174124