Akbaba, Sadegül Altun2021-06-232021-06-2320051302-597X2528-8911https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZeE16YzMhttps://hdl.handle.net/20.500.12491/1598Bu çalışmanın amacı, ilköğretim müfettişlerinin Bilgi Teknolojisi (BT) sınıflarını nasıl denetlediğini belirlemektir. Bu amaçla, sekiz ilde görev yapan 151 ilköğretim müfettişine anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel ve içerik analizi uygulanmıştır. İlköğretim müfettişlerinin aylık çalışmalarında rehberlik faaliyetlerine biraz yer verdikleri ve çoğunluğunun BT sınıfları ile ilgili hizmet içi eğitim almadıkları görülmüştür. İlköğretim müfettişlerinin çoğunluğu öğrencilerin bilgisayar etkinliklerini denetlemede tek yöntemden yararlandığını belirtmişlerdir. Denetlerken uygulama yaptıranlar ağırlıkta olurken, bunu seçmeli ders programına göre denetim; ilgili genelgeye göre denetim ve ders denetimi ve gözlem yöntemi takip etmiştir. Faal olmayan BT sınıflarının faal hale getirilmesinde ilköğretim müfettişlerinin çoğunluğu bu konuyla ilgili olarak öğretmen ve yöneticilere önerilerde bulunduklarını; ayrıca, müfettişler, gerekli girişimlerde bulunma, rehberlik etme, uyarıda bulunma ve rapor yazma şeklinde uygulamalar da yaptıklarını belirtmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessBilgi teknolojisi sınıflarında denetimArticle01811646137