Çetinkanat, Ayşe CananBayram, Timur Yalçın2024-09-272024-09-272010https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ZeTyprYuef2HkaF3xt4wYn5rAGHxCCblpv_2GhkKNf-dDzPZfa1aLxzG7o1YgJkIhttps://hdl.handle.net/20.500.12491/21169Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim DalıBu araştırma ; Akademisyenlerin örgütsel sessizliğe dair algı düzeylerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma verileri 2009-2010 eğitim-öğretim yılında A Üniversitesi'ne bağlı iki fakültede görev yapan 315 kişilik akademisyen grubuna Çakıcı (2007) tarafından geliştirilen Örgütsel Sessizlik Ölçeği uygulanarak toplanmıştır.Veri toplama aracından elde edilen veriler bilgisayar ortamında bir istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda akademisyenlerin farklı ünvanlara, çalışma süresine, yaşa ve idari göreve sahip olup olmamalarına göre örgütsel sessizlik ölçeğinden anlamlı farklılık yaratacak puanlar aldıkları görülmüştür. Özellikle örgütsel sessizlik davranışı sergilenirken izolasyon korkusunun işgörenler üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Sessizlik, İzolasyon Korkusu.This study is aimed to determine the perception levels of the academics on organizational silence. The data of this research is taken from 315 academics choosen from two colleges of thetrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingÜniversitelerde örgütsel sessizlikOrganizational silence in universitiesMaster Thesis1118263509