Solmaz, Mehmet2021-06-232021-06-2320121308-2140https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNd09UYzFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/3179Bir dilin nasıl işlediğinin bilinmesi, o dilin öğrenimi ve öğretimi açısından büyük önem taşımaktadır. Dil bilgisinin, başka bir ifadeyle bir dilin işleyişle ilgili kuralların etkili bir şekilde öğretilebilmesi için de öncelikle dil olgusunun yeterince tanıtılması; öğrencilere dil ve çeşitli görünümleri hakkında gerekli temel bilgilerin aktarılması gerekmektedir. Ülkemizde ortaöğretim dönemi, dil bilgisi öğretimi için hedef kitlenin hazır bulunuşluğundan ve ülkemizdeki örgün eğitimin düzenlenişinden kaynaklanan sebeplerle ideal dönem olarak düşünülmektedir. Bu çalışmada, dil bilgisi öğretiminde temel ders aracı olarak kullanılan dil bilgisi kitaplarındaki dil olgusuyla ilgili konular ele alınmıştır.To know how the system of the language works out has great importance in the teaching and learning of that language. Effective teaching of grammar, grammar rules and structures is due to the true instructions of the language phenomenon and basic information about variations of the grammar structures. Secondary school education in Turkey is thought to be an ideal period for students for language learning because of the level of their readiness and availability of the formal education. This study focuses on the subjects of the language phenomenon in the grammar books which are used as the basic course book for language teaching.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDers KitaplarıDil BilgisiDil BilimiDil OlgusuOrta ÖğretimCourse BooksGrammarLinguisticsLanguage PhenomenonSecondary SchoolOrtaöğretim dil bilgisi kitaplarında dil olgusuLanguage phenomenon in the course books in secondary schoolsArticle7118751890130975