Çelenk, Süleyman2021-06-232021-06-2320031300-53402536-4758https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBek9Uaz0https://hdl.handle.net/20.500.12491/1837Okul başarısında aile etkisini, anne-baba tutumlarını, okul-aile dayanışmasını konu alan araştırmalar; öğrencinin başarısı üzerinde ailenin güçlü bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu araştırmanın amacı İlköğretim okulları l sınıf öğrencilerinde, okul aile yardımlaşmasının okuduğunu anlama başarısıyla ilişkisini saptamaktır. Araştırma, amaçlı örnekleme tekniği ile seçilen 233 ilköğretim okulu l. sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; aile üyelerinden eğitim yardımı alan ve okulla yakın işbirliği içerisine giren ailelerden gelen çocukların, okuduğunu anlama başarılarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul - Aile İlişkileriOkuduğunu Anlama BaşarısıParent - School RelationshipReading Comprehention SuccessOkul aile işbirliği ile okuduğunu anlama başarısı arasındaki ilişkiArticle20032433393039