Bahar, Mehmet2024-09-252024-09-2520031300-53402536-4758https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/3038https://hdl.handle.net/20.500.12491/15837Bu çalışma da i) biyoloji ile ilgili bir konuda, geleneksel ve grup çalışmasına dayalı öğretim tekniklerinin, öğrencilerin başarısına etkisi ve ii) alana bağlı/alana bağımsız bilişsel stile sahip öğrencilerin başarıları arasındaki fark rapor edilmiştir. İlköğretim bölümündeki seksen fen öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere geleneksel yöntem, deney grubuna da tartışmaya dayalı grup çalışma tekniği uygulanmıştır. Alana bağlı olma/alandan bağımsız olma özelliği Gurup Saklı Şekiller Testi ve öğrencilerin öğretim öncesi ve sonrası başarı düzeylerini ölçmek amacı ile de bir başarı testi uygulanmıştır. Sonuçlar, i) başarı testinde, deney grubundaki öğrencilerin kontrol gurubundakî öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek başarı gösterdiğini ve ii) belki de en önemlisi, grup çalışması tekniğinin Alana Bağlı/Alandan bağımsız bilişsel stilinin her ikisini de hitap ettiğini ama geleneksel öğretim yönteminden alandan bağımsız öğrencilerin daha fazla faydalandığını göstermiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenci başarısıbilişsel stillerakademik başarıöğretim yöntemleriThe Effect of Instructional Methods on Performance of the Students Having Different Cognitive StylesArticle20032426323038