Akkuş, Recai2021-06-232021-06-2320151305-35151305-3515https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBd01EVXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12491/1969Bu makalede matematikte dil ve söylem üzerinde durulacaktır. Bu makalenin amacı söylem analizinin nasıl yapılacağını tartışmak değildir. Daha çok, söylemin ve söylemsel dilin matematik öğrenmedeki rolünü tartışmaktır. Bunun için sınıf tartışmalarından örnekler verilerek matematikteki dil ve söylemin etkili iletişim oluşturmak için nasıl bir araya geldiği yapısal olarak şekillendirilecektir.This arcticle focuses on language and discourse in mathematics. The purpose of this article is not to discuss how to do discourse analysis. Rather, it is to argue the role of discourse and discoursive language in mathematics learning. Based on the class argumentations, it will be structurally outlined how language and discourse in mathematics converge to constitute effective communication.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLanguageDiscourseMathematicsEffective CommunicationDilSöylemMatematikEtkili İletişimLanguage and discourse in MathematicsMatematikte dil ve söylemArticle1412302422-s2.0-84921269285N/A200053