Karsu, SüreyyaVelioğlu, Meltem NurtanışÇilkara, Seda Uğur2024-09-272024-09-272023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr2u2zCA0Icd6vwaoagk-Jmmlc8D3wjauyUYOnI8dbPJBhttps://hdl.handle.net/20.500.12491/19834Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, İşletme Bilim DalıDünya genelinde yaşlı pazarı hızla büyümektedir ve geronto-pazarlama anlayışına göre yaşlı tüketiciler heterojen bir pazardır. Termal turizmi pazarının önemli bir bölümünü oluşturduğundan heterojen olan bu pazarı belirli ölçütlere göre homojen gruplara ayırmak, istek ve ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacaktır. Nitel araştırma yöntemleri ile yürütülen mevcut tez çalışmasında, 65 yaş ve üzeri tüketiciler pazarının termal turizminden bekledikleri faydalar temelinde bölümlendirilmesi amacıyla öncelikle Bolu ilindeki termal turizmi işletmelerinden hizmet alan 65 ve üzeri yaştaki 71 katılımcıyla görüşmeler gerçekleştirilerek termal turizminden bekledikleri faydalar belirlenmiştir. Tematik analiz sonucunda termal turizminden beklenen faydalar temelinde yaşlı tüketiciler Tatil/Eğlence Faydası Bekleyenler, Fiziksel Sağlık Faydası Bekleyenler, Sosyalleşme/Birliktelik Faydası Bekleyenler, Rutinden Kaçma Faydası Bekleyenler, Fiziksel Rahatlama Faydası Bekleyenler, Doğa Faydası Bekleyenler, Ruhsal Rahatlama Faydası Bekleyenler, Fiziksel Arınma Faydası Bekleyenler olmak üzere sekiz pazar bölümüne ayrılmıştır. İlgili işletmelere, belirlenen pazar bölümlerine yönelik pazarlama stratejileri önerilmiştir.The elderly market is growing rapidly around the world and according to geronto-marketing approach, elderly consumers are a heterogeneous market. Segmenting this heterogeneous market into homogeneous groups by criteria will help to better understand their wishes and needs. In the current thesis study conducted with qualitative research methods, it is aimed to segment the market of consumers aged 65 and over on the basis of the benefits they expect from thermal tourism. First, 71 participants aged 65 and over who received service from thermal tourism enterprises in Bolu province were interviewed and the benefits they expect from thermal tourism have been determined. As a result of the thematic analysis, the elderly consumers market is divided into eight market segments including Expecting Vacation/Entertainment Benefit, Expecting Physical Health Benefit, Expecting Socialization/Togetherness Benefit, Expecting the Benefit of Escape from Routine, Expecting the Benefit of Physical Relaxation, Expecting the Benefit of Nature, Expecting the Benefit of Spiritual Relaxation, Expecting the Benefit of Physical Purification. Marketing strategies have been proposed to businesses for the determined market segments.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurizmTourism ; İşletmeGeronto-Pazarlama kapsamında yaşlı tüketiciler pazarının termal turizminden bekledikleri faydalar temelinde bölümlendirilmesiSegmentation of the elderly consumers market on the basis of the benefits expected from thermal tourism within the scope of Geronto-MarketingDoctoral Thesis1175835504