Aydin, BahriKara, ErayGünbey, Melike2024-09-252024-09-2520192149-3871https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/398001https://hdl.handle.net/20.500.12491/16273Bu araştırmanın amacı, ilkokul yıllarında öğrencilerini mutlu ve mutsuzeden öğretmen davranışlarını ortaya çıkarmak ve bu davranışların öğrencilerüzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmadanitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolayulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde2014-2015 yaz döneminde Sınıf Yönetimi ve Rehberlik dersini alan 137 öğrencioluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış bir formile toplanan verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre katılımcılar, kendilerini en fazla mutlu eden öğretmendavranışlarını ödül verme, ilgi gösterme ve sorumluluk verme; en fazla mutsuz edenöğretmen davranışlarını ise ceza, dayak ve toplu ceza olarak belirtmişlerdir.Öğrencilerin kendilerini mutlu eden öğretmen davranışlarının dersi sevme, derse ilgi duyma, derse katılma, öğretmeni sevme, kendini önemli hissetme, kendine güvenkazanma, düşüncelerini rahat ifade edebilme, öğretmenlik mesleğini seçme gibietkilerinin olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrencilerin kendilerini mutsuz edenöğretmen davranışlarının ise derse katılmama, ilgi duymama, dersten soğuma, dersidinlememe, sevmeme, öğretmenden nefret etme, uzak durma, korkma, soğuma,öğretmenle konuşmama, okuldan soğuma arkadaşlarının önünde küçük düşme,fiziksel bazı hastalıklara yakalanma, kendine güvenini kaybetme, başarısız olmaktankorkma ve aşağılanmış hissetme gibi etkileri olduğunu belirtmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİLKOKUL YILLARINDA ÖĞRENCİLERİ MUTLU VE MUTSUZ EDEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN ETKİLERİArticle916992398001