Karaa, Fatma NazlıAydin, FatihBahar, MehmetYilmaz, Şirin2024-09-252024-09-2520141303-04932148-4929https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/167257https://hdl.handle.net/20.500.12491/15041Bu araştırmanın amacı, i) fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerini belirlemek, ii) öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyi açısından farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada tarama (survey) araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 20112012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Türkiyenin köklü üniversitelerinden birinde 1, 2, 3 ve 4. sınıf fen bilgisi öğretmen adayları (N= 313) ile yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanmasında Teknolojiye İlişkin Görüş Anketikullanılmıştır. Bulgular, fen bilgisi öğretmen adaylarının genel olarak teknolojiye ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre teknolojiye ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılık görülmemesine rağmen öğrenim görülen sınıf düzeyi değişkenine göre teknolojiye ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılığın olduğu görülmektedir. Son olarak bu bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFenbilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşleriArticle141118139167257