Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Performance appraisal of library staff working in universities(World Scientific Publ Co Pte Ltd, 2012) Kanık, LeylaStaff appraisal is one of the controversial and significant topics of staff management. Staff appraisal is an important component of a well organized staff management. It influences areas such as employment criteria, task planning, waging policy, promotion, professional development, motivation, career development and training etc. The issue of performance appraisal has become widespread in libraries since 1980s. Today, rapid development in the world affects libraries like any other institutions. It is vital for libraries providing service in a competitive environment to improve the quality of their service and efficiency. For this reason, libraries should benefit from staff appraisal methods in each phase of their services. The research aims to reveal how and by whom staff appraisal efforts are carried out in university libraries in Turkey and how library staff perceive and consider staff appraisal. In the research, the applications in public and private sector libraries were compared; the points to be considered in a modern staff appraisal model applicable throughout the country were presented while the troubles observed as a result of the evaluation and the expectations on performance appraisal criteria were pointed out. In the research, which uses the descriptive method, the data were collected by use of such techniques as literature survey, questionnaire and interview. The questionnaire was applied to all staff working in university central libraries in public and private sector in Ankara. The hypothesis that advocates "the current performance appraisal methods applied in university libraries adversely affect the attitude of the library staff" has been proved at the end of the research. As a result, it is established that the opinions of the university library directors and staff about the efficiency of the performance appraisal method used are negative. Other findings of the research reveal that there is a significant difference in the attitude of the staff working in university libraries towards the performance appraisal method applied depending on the status of the library and their position as a director or staff.Öğe Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye'de halk kütüphaneleri(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2009) Ersoy, Aynur; Yılmaz, BülentBu çalışmada Türkiye'deki il halk kütüphanelerinde görev yapan yönetici ve kütüphanecilerin yaşam boyu öğrenme konusundaki düşünceleri ve farkındalık düzeyleri incelenmiş, bu konuda halk kütüphanelerinin olanakları belirlenmeye çalışılmış ve halk kütüphanelerinden sorumlu üst birimlerin ele alınan konudaki tutumları irdelenmiştir. Araştırmanın amacı; Türkiye'deki halk kütüphanelerinin yaşam boyu öğrenme konusundaki durumlarını ortaya koymak, birtakım yetersizlikler söz konusu ise bunun kütüphane/kütüphanecilerden ve üst yönetim birimlerinden kaynaklanan nedenlerini belirlemektir. Bu çerçevede araştırmanın hipotezi; “Türkiye'deki halk kütüphaneleri; yönetici ve kütüphanecilerinin yaşam boyu öğrenme konusunun farkında olmamaları, gerekli olanaklara sahip olmamaları ve bağlı bulundukları birimlerin olumsuz tutumları nedeni ile yaşam boyu öğrenme konusunda etkili olamamaktadırlar” biçiminde oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini, Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı olarak faaliyet gösteren il halk kütüphanelerinde görev yapan 168 yönetici (müdür, müdür yardımcısı) ve 354 Bilgi ve Belge Yönetimi mezunu kütüphaneci oluşturmaktadır. Örnekleme alınan denek sayısı ise 162'dir. Araştırmaya katılan 162 yönetici ve kütüphaneciden elde edilen bulgulara göre, yönetici (%40,7) ve kütüphanecilerin (%50,6) önemli sayılabilecek bir bölümü yaşam boyu öğrenme konusunda bilgi sahibi olduğunu düşünmektedir. Fakat eğitim sürecinde yeterince bilgilendirildiğini düşünenlerin oranı oldukça düşüktür. Hatta bir kısım yönetici ve kütüphaneci yaşam boyu öğrenme konusunu, kendileri için geliştirmeleri gereken en eksik yönü olduğunun da farkındadır. Araştırmaya katılan yönetici ve kütüphanecilerin büyük bir kısmı yaşam boyu öğrenme konusunda bilgi sahibi olduğunu düşünmektedir. Elde edilen bir diğer sonuca göre ise, halk kütüphanesi yönetici ve kütüphanecileri, halk kütüphanelerini yaşam boyu öğrenme sürecinin önemli bir parçası olduğunu savunurken, bu süreçte kendilerine düşen görevlerin farkında değillerdir. Araştırma kapsamındaki il halk kütüphaneleri tarafından yaşam boyu öğrenme kapsamında yeterli sayıda etkinlik düzenlendiğini söylemek de olanaklı değildir.