Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zengin, Burhanettin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    YAVAŞ ŞEHİRLERİN (CITTA-SLOW) PAZARLANMASI: GÖYNÜK ÖRNEĞİ
    (2018) Zengin, Burhanettin; Genç, Koray
    Bilindiği gibi son yıllarda yavaş şehir (citta-slow) uygulamaları, turizm hareketlerine vepazarlama faaliyetlerine yeni boyutlar kazandırmıştır. Bu bağlamda dünyanın değişikbölgelerinde bu konsepte uygun alanlar belirlenmiş, yatırımlar gerçekleştirilmiş ve bu konsepteuygun pazarlama anlayışı oluşmaya başlamıştır. Ülkemizde de benzer durum söz konusudur vegeleneksel turistik ürün pazarlaması anlayışının dışına çıkılarak, yavaş şehir uygulamalarınayönelik yeni pazarlama anlayışları geliştirilmeye çalışılmaktadır.Bu çalışmada; Göynük’ün yavaş şehir ağına dâhil olunmasıyla birlikte burada faaliyet gösterenözel sektör işletmesi yöneticilerinin pazarlama faaliyetlerine bakış açısında ne tür değişiklikleroluştuğunun ve gelecekte olası değişimlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelikGöynük ilçesinde faaliyette bulunan beş konaklama işletmesi ve iki yiyecek içecek işletmesinitemsilen altı kişiyle yarı yapılandırılmış soru formu aracılığıyla mülakatlar gerçekleştirilmiştir.Mülakat tekniğiyle toplanan veriler gözlem tekniğiyle de desteklenmiştir.Araştırmada yavaş şehir ağına dâhil olunmasının özel sektör temsilcileri tarafından, genelitibarıyla olumlu bir gelişme olarak görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Yavaş şehir ağına dâhilolunmasının pazarlama faaliyetleri için de önem arz ettiği, ağa dâhil olunmasıyla birlikte hissedilirbir talep artışı yaşandığı olumlu yönde çıkarılan sonuçlardandır. Göynük destinasyonununkonaklama kapasitesinin yetersizliği, aktivite eksikliği vb. nedenlerle günü birlik destinasyonolmaktan en azından bu gün için kurtulamayacağı düşüncesinden hareketle, bazı işletmecilerinyavaş şehir ağına dahil olmayı önemsiz olarak gördükleri de tespit edilen sonuçlardandır.Anahtar kelimeler: Yavaş şehir, yavaş şehir pazarlaması, Göynük.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yavaş şehirlerin (citta-slow) pazarlanması: Göynük örneği
    (2018) Zengin, Burhanettin; Genç, Koray
    Bilindiği gibi son yıllarda yavaş şehir (citta-slow) uygulamaları, turizm hareketlerine ve pazarlama faaliyetlerine yeni boyutlar kazandırmıştır. Bu bağlamda dünyanın değişik bölgelerinde bu konsepte uygun alanlar belirlenmiş, yatırımlar gerçekleştirilmiş ve bu konsepte uygun pazarlama anlayışı oluşmaya başlamıştır. Ülkemizde de benzer durum söz konusudur ve geleneksel turistik ürün pazarlaması anlayışının dışına çıkılarak, yavaş şehir uygulamalarına yönelik yeni pazarlama anlayışları geliştirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada; Göynük’ün yavaş şehir ağına dâhil olunmasıyla birlikte burada faaliyet gösteren özel sektör işletmesi yöneticilerinin pazarlama faaliyetlerine bakış açısında ne tür değişiklikler oluştuğunun ve gelecekte olası değişimlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik Göynük ilçesinde faaliyette bulunan beş konaklama işletmesi ve iki yiyecek içecek işletmesini temsilen altı kişiyle yarı yapılandırılmış soru formu aracılığıyla mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakat tekniğiyle toplanan veriler gözlem tekniğiyle de desteklenmiştir. Araştırmada yavaş şehir ağına dâhil olunmasının özel sektör temsilcileri tarafından, genel itibarıyla olumlu bir gelişme olarak görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Yavaş şehir ağına dâhil olunmasının pazarlama faaliyetleri için de önem arz ettiği, ağa dâhil olunmasıyla birlikte hissedilir bir talep artışı yaşandığı olumlu yönde çıkarılan sonuçlardandır. Göynük destinasyonunun konaklama kapasitesinin yetersizliği, aktivite eksikliği vb. nedenlerle günü birlik destinasyon olmaktan en azından bu gün için kurtulamayacağı düşüncesinden hareketle, bazı işletmecilerin yavaş şehir ağına dahil olmayı önemsiz olarak gördükleri de tespit edilen sonuçlardandır. Anahtar kelimeler: Yavaş şehir, yavaş şehir pazarlaması, Göynük.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim