Yazar "Zabun, Beyhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ivan Illich’in yabancılaşma anlayışı bağlamında modern üniversite eleştirisi(2018) Durakoğlu, Abdullah; Zabun, BeyhanGünümüz düşünürlerinden Illich’in yabancılaşma anlayışı bağlamında modern üniversite eleştirisinin ele alındığı bu çalışmada, önce genel olarak yabancılaşma kavramına ve Illich’in yabancılaşma kavramını nasıl tanımladığına yer verilmiştir. Çalışmada, daha sonra yabancılaşma kavramıyla ilişkili olarak Illich’in modern eğitim sistemi hakkındaki düşüncelerinden bahsedilmiştir. Illich’in metinlerinde sık sık yer verdiği diğer bir kavram da öğrenmedir. Bu nedenle çalışmada yine yabancılaşma kavramıyla ilişkisi içinde Illich’in öğrenmeyi nasıl tanımladığına da değinilmiştir. Çalışmanın son bölümünde Illich’in modern ve modern öncesi üniversite anlayışı ele alınmıştır. Bu bölümde özellikle Ortaçağ’daki üniversiteler ile 1960 yılından sonra kurulan üniversiteler birbiriyle karşılaştırılmıştır. Illich’e göre, ideal üniversiteler Ortaçağ’da hizmet vermekteydi. Bu bölümde Illich’in Ortaçağ üniversitelerini nitelikli görmesinin nedenlerine de temas edilmiştir. Çalışmanın sonunda Illich’in, günümüzde modern kurumlar arasında yer alan üniversiteleri, kapitalist sisteme hizmet eden ve insanların yabancılaşmalarına neden olan unsurlar olarak düşündüğü görülmüştür. Ayrıca çalışmanın nihayetinde Illich’in dünyada kapitalist düzenin hâkim olmasından dolayı, yükseköğrenim sisteminin, sosyalist olarak adlandırılan ülkeleri bile kapsayacak biçimde standartlaştığını iddia ettiği de anlaşılmıştır.Öğe Paulo Freire's alternative education model(Kamla-Raj Enterprises, 2013) Durakoğlu, Abdullah; Biçer, Baykal; Zabun, BeyhanPaulo Freire, a Brazilian philosopher, aims to liberate people. In order to achieve this aim, he offers problem-posing education. According to this method, designed as an alternative to traditional education models, education should not be provided through one-sided imposition by teachers. This study provides information about problem-posing education model while it also compares this model with the most common traditional education method, which is called banking education by Freire. Furthermore, the study also includes information on the term "dialog, one of the most frequently used techniques in Freire's education model. However, as Freire emphasizes, dialog is not only an education technique, but also a tool that must be used by all people to encounter others. Therefore, dialog is examined in the context of both meanings of the term in the last part of the study. In addition, the study reveals that the method offered by Freire is similar to some of the popular methods that are used nowadays, but they have some differences in terms of how they came out and what they aim in general.