Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yamak, Onur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hava basıncı konusnda alternatif kavramların değiştirilmesinde çelişki haritası uygulanmasının etkisi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2006) Yamak, Onur; Bağcıkılıç, Gülşen
    Bu araştırmanın amacı, çelişki haritası uygulamasının ilköğretim 7. sınıföğrencilerinin alternatif kavramlarını ortaya çıkarma ve gidermede ne derece etkiliolduğunu araştırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin çelişki haritası uygulamaları yapılanFen Bilgisi dersi hakkındaki duygu ve düşüncelerini araştırmak da amaçlanmıştır.Araştırmada yarı-deneysel deney ve kontrol gruplu öntest-sontest modeliuygulanmıştır. Araştırmadan önce her iki gruba araştırmacılar tarafından hazırlananiki aşamalı test sorularından oluşan bir test uygulanmıştır. Deney grubu derslerindearaştırmacılar tarafından yapılandırılan çelişki haritası uygulanmıştır. Kontrolgrubunda dersler, benzer etkinlikler ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlananders kitabının Basınç ünitesindeki etkinlikler yapılarak işlenmiştir. Uygulamasonunda, deney grubundaki öğrencilerin uygulama ile ilgili duygu ve düşüncelerisorulan iki açık-uçlu soru ile toplanmıştır.Deney ve kontrol gruplarının öntest ortalamaları karşılaştırıldığındaistatistiksel anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu nedenle, öntestteki gruplararasındaki farkı istatistiksel olarak gidererek, grupları sontestte daha sağlıklıkarşılaştırabilecek olan ANCOVA testi uygulanmıştır. ANCOVA sonuçları, çelişkiharitası uygulanan deney grubundaki öğrencilerin başarılarının daha fazla arttığınıgöstermiştir.Nitel verilerin analizinde ise, betimsel yöntem uygulanmıştır. Nitel veriüreten birinci soruda, öğrencilerden uygulamanın üç olumlu yönünü, ikinci sorudaise, uygulamanın üç olumsuz yönünü yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin cevaplarıgenelde bir kaç kelimeden oluştuğu için detaylı bir kodlama sistemi geliştirilmemiş,öğrencilerin yazdığı kelimelerin frekansları ve yüzdeleri hesaplanarak özetlenmiştir.Araştırmadaki nitel verilere göre, deney grubu öğrencileri çelişki haritasıuygulamaları ile işlenen dersler hakkında olumlu görüşler belirtmişlerdir. Bugörüşler öğrencilerin çelişki haritası uygulamalarından hoşlandıklarını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi, Alternatif Kavramlar, Kavramsal Değişim, ÇelişkiHaritası

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim