Yazar "Yakin, Volkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe RESEARCH ON DETERMINING PERCEPTIONS AND ATTITUDES TOWARDS EMOJI USE IN DIGITAL MARKETING CAMPAIGNS(2019) Eru, Oya; Yakin, VolkanThe effect of the digital revolution is spreading through all aspects of life. One of the newest periods ofmarketing strategy is digital marketing. The most intensive group using digital devices is young students. Inaddition, young consumers are the group that uses social media the most. Users who want to interact withyounger generations use digital marketing technologies. Companies can use many tools for their digitalmarketing campaigns. The newest digital marketing tool can be considered emojis. The aim of this study is toinvestigate the attitudes and perceived benefits of young consumers towards emojis in emotional and rationaladvertising messages used in social media advertising campaigns. In order to realize the aim of the research, aquestionnaire study was conducted on the students of the School of Applied Sciences. The research on 580students revealed that emojis were more effective than traditional methods when they were used at the righttime and on the target audience.Öğe Tüketicilerin Paylaşım Ekonomisine Katılmalarına Etki Eden Paylaşım Engelleri ve Farklı Paylaşım Durumları(2020) Yakin, VolkanPaylaşım ekonomisi, içinde bulunduğumuz dijital çağın sunduğu teknolojik avantajlar ve sosyaletkileşimler sonucunda giderek daha fazla tüketicinin dâhil olduğu bir sistem olmakla birlikte önemli sayıdatüketici kitlesinin sistemden uzak durduğu gözlenmektedir. Sürdürülebilirlik açısından önemli bir avantajsağlayan paylaşım ekonomisine katılımın önündeki engellerin bilinmesi, bu engelleri ortadan kaldıracakönlemlerin alınması açısından önem taşımaktadır. Katılımcıların sistemden uzak durmasına etki eden risk algısıve güvenlik faktörleri gibi çeşitli engelleyici faktörler bulunmaktadır. Diğer taraftan tüketicilerin farklıpaylaşım durumlarında paylaşma niyetleri de farklılık gösterebilmektedir. Bu çalışmada öncelikle paylaşımekonomisine katılımı engellediği düşünülen faktörlerin (materyalist eğilimler, bulaşma korkusu, risk algısı vegüvenlik) paylaşma niyetine olan etkisi belirlenmiştir. Ayrıca farklı paylaşım durumlarında katılımcılarınpaylaşım niyetlerini belirlemek üzere üç farklı kategoride (kişisel ürün paylaşımı ve kişisel olmayan ürünpaylaşımı; tüketim eyleminin birlikte gerçekleştiği ve birlikte gerçekleşmediği paylaşımlar; paylaşım için ücretödenen ve ücret ödenmeyen paylaşım durumları olmak üzere) toplamda altı grup üzerinde senaryo temelli nicelbir araştırma yürütülmüştür. Araştırma sonucunda risk algısının, güvenlik kaygılarının ve bulaşma korkusununpaylaşım niyeti üzerinde negatif yönde anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bununla birliktekatılımcıların materyalist eğilimleri ve statü tüketim eğilimlerinin paylaşım niyetleri üzerinde negatif bir etkisigörülememiştir. Ayrıca paylaşım eylemi için ücret ödenen ve ödenmeyen durumların paylaşım niyeti üzerindeanlamlı bir etkisi olduğu belirlenmiştir.