Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Whyatt, Georgina" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A cross validation of consumer-based brand equity models: driving customer equity in retail brands
    (Elsevier Science Inc, 2016) Çifci, Sertaç; Ekinci, Yüksel; Whyatt, Georgina; Japutra, Arnold; Molinillo, Sebastian
    The Consumer-Based Brand Equity (CBBE) literature has, in recent years, introduced various CBBE models. This study aims to compare the validity of the two prominent CBBE models in the retail industry; those introduced by Yoo and Donthu (2011) and Nam, Ekinci and Whyatt (2011). In order to make this comparison, the study collected data from Turkish (n = 285) and Spanish respondents (n = 236) who had experience with global fashion brands and Private Labels (PL). The findings of the study suggest that Nam et al.'s (2011) CBBE model has better validity than Yoon and Donthu's (2011) model. When brand awareness is included in Nam et al.'s model, the psychometric properties of the model improve and outperform the two models. The study discusses the theoretical contributions and managerial implications of the research.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim