Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uysal, Funda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A phenomenological study on the effectiveness of curriculum and course ınformation packages in the bologna process
    (2019) Fer, Seval; Kelecioğlu, Hülya; Aktan, Derya Çobanoğlu; Burakgazi, Sevinç; Özdiyar, Özlenen; Uysal, Funda; Uysal, Nermin Kıbrıslıoğlu; Uysal, İbrahim
    The aim of the present study is to analyze the School of Education and Department of Educational Sciences’ curricula (program and course information packages) with respect to the Bologna process. Designed in line with phenomenology, the study focuses on the phenomenon of “the effectiveness of curricula with respect to the Bologna process”. The data were collected by interviewing two separate focus groups of students and lecturers, and analyzed by using Miles and Huberman’s stages. The results of the three research questions are explained in terms of preparation, implementation, follow-up and revision, and quality assurance. The results are as follows: Considering the positive aspects of the process, both lecturers and students agreed that the process eased access to information and course selection with the help of elective courses; however, all participants complained about the lack of information flow, unclear tasks and process, disbelief in the importance of the process, resistance to the preparation process, unfair work distribution, and the mismatch between competencies and courses. Lecturers also mentioned problems related to the revision and feedback processes.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim