Yazar "Uymaz, Pelin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Psychological distress and mental health literacy in university students(Wiley, 2020) Pehlivan, Senay; Tokur Kesgin, Makbule; Uymaz, PelinPurpose This study aimed to assess university students' levels of psychological distress and mental health literacy. Design and Methods This descriptive and cross-sectional study using self-assessment instruments with 417 volunteer university students was conducted in the fall semester of the 2019-2020 academic year. Findings More than half of the participants had diagnosable psychological distress in terms of mental illness. The participants had a low level of mental health literacy, females and people with a mental illness had higher mental health literacy scores. Practice Implications The results indicated that the scales could be used to develop interventions to assist Turkish students' transition to healthy adulthood. Determining individuals' psychological distress allows early detection of mental problems.Öğe Ruh sağlığı okuryazarlığı ölçeğinin Türkçe uyarlaması: Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması(Cumhuriyet Univ Tip Fak Psikiyatri Anabilim Dali, 2020) Tokur Kesgin, Makbule; Pehlivan, Şenay; Uymaz, PelinAmaç: Bu araştırmanın amacı, Ruh Sağlığı Okuryazarlığı Ölçeğinin Türkçe uyarlaması için geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasını yapmaktır. Yöntem: Metodolojik tipteki bu araştırmanın örneklemini 282 yetişkin birey oluşturmuştur. Veriler Sosyodemografik Veri Toplama Formu ve O’Connor ve Casey tarafından geliştirilen Ruh Sağlığı Okuryazarlığı Ölçeği ile 16 Eylül 2019-31 Ekim 2019 tarihleri arasında toplanmıştır. Ölçeğin Türkçeye uyarlanması çeviri, geri çeviri, uzman görüşlerinin alınması ve pilot uygulama adımları izlenerek yapılmıştır. Ölçek geçerliliğini test etmede kapsam geçerlilik indeksi, yapı geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi, bilinen grup puanlarının karşılaştırılması için bağımsız gruplarda t testi, ölçek güvenilirliğini test etmede madde analizleri, toplam ölçek ve alt boyutların iç tutarlılığı için Cronbach alfa analizi, zamana göre değişmezlik için test-tekrar test puanlarının karşılaştırılmasında bağımlı gruplarda t testi ve sınıf içi korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma için etik kurul izni ve bireylerden yazılı onam alınmıştır. Sonuçlar: Ruh Sağlığı Okuryazarlığı Ölçeğinin Türkçe formunun kapsam geçerlilik indeksi 0.98 olarak bulunmuştur. Ölçeğin altı boyutunun olduğu saptanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre tüm maddelerin yükleri 0.30-0.99 arasındadır. Ölçeğin Cronbach alfa katsayısı 0.89 olarak saptanmıştır. Örneklemi oluşturan bireylerin Ruh Sağlığı Okuryazarlığı Ölçeği puan ortalaması 107.37±15.94 olarak bulunmuştur. Tartışma: Ruh Sağlığı Okuryazarlığı Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amacıyla yapılan geçerlilik ve güvenilirlik araştırmasının sonuçları bu ölçeğin ruh sağlığı okuryazarlığı düzeyini ölçmede kullanılabileceğini göstermiştir. Ölçeğin Türkçe formu Türk toplumunda yapılacak ruh sağlığı okuryazarlığı düzeyine ilişkin bilgi, inanç, tutumları ölçmeye ve geliştirmeye yönelik programlarda güvenle kullanılabilir.