Yazar "Ural, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kaynaştırma kapsamında yetersizliği olan ve olmayan okulöncesi çocuklarına verilen seramik eğitiminin etkililiği(2017) Eratay, Emine; Aydoğan, Yasemin; Altundağ, Melahat; Ural, MustafaSeramik eğitimi sanat eğitiminin ayrılmaz bir parçası olarak, çocukların dil gelişimi, kas gelişimi, duygusal gelişim ve birlikte üretebilme becerilerinin kazandırılmasında önemli bir unsurdur. Bu bağlamda çalışmada, zihinsel yetersizliği olan ve olmayan okul öncesi çocuklara verilen seramik eğitiminin etkililiği incelenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubunu, Abant İzzet Baysal Üniversitesi anaokuluna devam eden 36 çocuk oluşturmuştur. Çocuklar tesadüfi yöntemle 18 deney, 18 kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmış ve her iki grupta da özel gereksinimli ikişer çocuk yer almıştır. Karma yöntem olarak desenlenen çalışmada nicel veriler; Kişisel Bilgi Formu, Descoeudres Lügatçe Testi (DLT) ve Peabody Resim-Kelime Testi (PRKT) ile toplanmıştır. Nitel veriler ise; odak görüşme ve çalışmaya katılan çocukların ailelerinden ve seramik eğitimi veren iki eğitimciden yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır. Verilerin analizinde seramik eğitiminin çocukların dil becerilerine olan etkilerini test etmek amacıyla Tek Faktör Üzerinde Tekrarlı Ölçümler İçin İki Faktörlü ANOVA, deneysel işlemlerin kalıcılığını test etmek amacıyla İlişkili Örneklemler İçin t-Testi, deney grubu ve kontrol grubundaki çocukların dil becerileri ile sınıf, cinsiyet, yaş değişkeni arasındaki ilişkiyi test etmek amacıyla İlişkisiz Örneklemler İçin t-Testi ya da İlişkisiz Ölçümler İçin Mann Whitney UTesti kullanılmıştır. Nitel verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda seramik eğitiminin deney grubundaki çocukların dil becerilerinde kısmen artışa neden olduğu, ancak deney ve kontrol grupları arasında anlamlı fark gözlenmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerle yapılan odak görüşmede; aileler çalışmadan çok memnun olduklarını, programın sürmesini istediklerini, hem yetersizliği olan hem de olmayan çocuklarına programın çok yarar sağladığını, çalışma sonundaki sergiden ve kaynaştırma kapsamındaki çalışmadan çok memnun olduklarını ve kaynaştırma kapsamında yeni sanat etkinlikleri içeren çalışmalar istediklerini belirtmişlerdir. Eğitimciler ise böyle bir çalışmada ilk kez bulunduklarını, tüm çocukların kolayca kaynaştıklarını, yetersizliği olan ve olmayan çocukların yaratıcılıklarını sergilediklerini ve sonuçta her iki grupta da başarılı sonuçlar elde ettiklerini belirtmişlerdir.Öğe YETERSİZLİĞİ OLAN VE OLMAYAN OKULÖNCESİ ÇOCUKLARA VERİLEN SERAMİK EĞİTİMİ VE UYGULAMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ(2017) Altundağ, Melahat; Ural, Mustafa; Eratay, Emine; Aydoğan, YaseminBu çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz döneminde, beş yaş grubu yetersizliği olmayan on yedi çocuk ile Özel Eğitim Merkezi'nden yetersizliği olan iki çocuğa verilen seramik eğitimi ve uygulamalarını içermektedir. Araştırmada, iki seramik eğitimcisi, bir özel eğitim uzmanı ve bir okulöncesi uzmanı görev almıştır. Seramik eğitimi programı, haftada 1 saat olmak üzere 10 hafta olarak planlanmıştır. Her hafta farklı bir konu verilerek seramik çalışması yaptırılmıştır. Araştırmada, seramik eğitiminin yetersizliği olan ve olmayan çocukların gelişim sürecine katkısı gözlenmiş, ortaya çıkan seramik uygulamalar bu doğrultuda değerlendirilmiştir. Seramik eğitimi sürecinde, yetersizliği olan ve olmayan okulöncesi çocukların yaptıkları uygulamalarda yaratıcılık, şekillendirme, sonuca varma konusunda bir fark olmadığı, seramik eğitiminin çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerine faydalı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.