Yazar "Turhal, Ersin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çalgı derslerindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde “Transaksiyonel analiz ego durumları”(2018) Turhal, Ersin; Kalyoncu, Nesrin; Keçeci, AylaBu araştırma, Eric BERNE’nin “Transaksiyonel Analiz (TA) Kuramı”na dayanmaktadır. Çalışma; bir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde, bireysel çalgı derslerindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde kullanılan “ego durumlarını” ve “transaksiyonları” belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, araştırmanın yapıldığı lisede görev yapan çalgı öğretmenleri (N=15) ile öğrencilerin (N=83) tümünü kapsamaktadır. Araştırma verileri, Arı (1989) tarafından geliştirilen “Ben Durumları Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin “Koruyucu Ebeveyn” ve “Yetişkin” ego durumlarını ağırlıklı olarak kullandıkları saptanmıştır. Öğrenciler kendilerine göre “Koruyucu Ebeveyn”, öğretmenlerine göre ise “Uygulu Çocuk” ego durumlarını ağırlıklı olarak kullanmaktadır. Her iki taraf da en az “Eleştirel Ebeveyn” ego durumunu kullanmaktadır. Öğretmen ve öğrenci iletişiminde, “tamamlayıcı transaksiyon” gerçekleştiği saptanmıştırÖğe Çalgı eğitiminde öğretmen-öğrenci iletişiminin ?transaksiyonel analiz ego durumları? açısından incelenmesi: Bir anadolu güzel sanatlar lisesi örneği(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2010) Turhal, Ersin; Kalyoncu, Nesrin; Keçeci, AylaBu çalışma, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde çalgı öğretim sürecindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde Transaksiyonel Analiz açısından ağırlıklı olarak kullanılan ?ego durumları? ve ?transaksiyon türlerini? belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ayrıca; bazı sosyo-demografik özellikler ve çalgı çalma sürecini etkileyebilecek faktörlerin, ego durumları ile ilişkisinin belirlenmesi de amaçlanmıştır.Araştırma, Karadeniz Bölgesi'nden seçilen bir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde görev yapan çalgı öğretmenleri ve çalgı derslerini alan tüm öğrenciler ile sürdürülmüştür. Araştırma verilerini toplayabilmek için, öğretmenlere ve öğrencilerine ?Kişisel Bilgi Formları? ve ?Ego Durumları Ölçeği? uygulanmıştır. Verilerin işlenmesinde, SPSS 11.5 paket programı kullanılmıştır. Verilerin öncelikle betimsel istatistikleri yapılmıştır. Veriler; parametrik testlerden ?Varyans Analizi (ANOVA)?, ?t-testi?, ?Pearson Korelasyon? ve ?Spearman Korelasyon?; non-parametrik testlerden ise ?Kruskall-Wallis?, ?Mann Whitney U? testi testleri kullanılarak işlenmiştirAraştırmada, öğretmenlerin kendilerine ve öğrencilerine göre ağırlıklı olarak ?Koruyucu Ebeveyn? ve ?Yetişkin? ego durumlarını kullandıkları saptanmıştır. Öğrenciler ise kendilerine göre ağırlıklı olarak ?Koruyucu Ebeveyn?; öğretmenlerin görüşlerine göre de ?Uygulu Çocuk? ego durumunu kullanmaktadırlar. İki gurup da genel olarak en düşük ?Eleştirel Ebeveyn? ego durumunu kullanmaktadır. Bazı sosyo-demografik özellikler ile çalgı çalmaya ilişkin değişkenler ve ego durumları arasındaki ilişkiye de bakılmış; araştırılan değişkenlere göre ego durumlarında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ego durumları, sadece çalgıyı seçme biçimi ve ders başarısına göre anlamlı fark göstermiştir: Çalgısını öğretmeninin önerisi ile seçenlerin daha çok ?Uygulu Çocuk?; çalgı ders başarı notları yüksek olan öğrencilerin de daha çok ?Yetişkin? ve ?Koruyucu Ebeveyn? ego durumunu kullandıkları saptanmıştır.Öğe Çalgı öğrencilerinin öz düzenleme algıları(2019) Turhal, Ersin; Barış, Dolunay AkgülBu araştırma çalgı eğitimi alan üniversite öğrencilerinin bu öğrenme sürecine yönelik öz düzenleme algılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada kendi öğrenme hedeflerini belirleyen çalgı öğrencilerinin motivasyonlarını canlı tutarak bu öğrenme ortamında bilme durumları, yeni davranış öğrenme ya da düzenlemeye çalışarak hedeflere ulaşma çabası ve aktif kontrolleri ile geliştirdikleri bir süreç olan öz düzenleme süreci ile yeni bilgiler öğrenmeye açık olma, öğrenme davranışlarını yürütmek ve geliştirmek için arayış durumlarını ve bunların çeşitli sosyo demografik değişkenler açısından farklılaşma durumları incelenmiştir. Çalışma betimsel araştırmalardan tarama yöntemi ile yürütülmüş, Aslan ve Gelişli’nin (2015) hazırlamış olduğu “Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği” gerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Ölçek sekizer maddeden oluşan iki alt ölçek ile toplam on altı maddeden oluşmaktadır ve Cronbach Alpha iç tutarlılık güvenirlik katsayıları “açık olma” alt ölçeği için .84, “arayış” alt ölçeği için .82 ve ölçeğin tamamı için .90 olarak hesaplanmıştır. Araştırmaya bir Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri bölümü çalgı öğrencileri ile bir Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümü öğrencileri katılmıştır. Sonuçlar SPSS 23 programı kullanılarak işlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarında çalgı öğrencilerinin öz düzenleme algıları önce açık olma ve arayış olarak iki alt ölçeğe ayrılmış ve teker teker değerlendirilmiş, daha sonra ise toplamı değerlendirilerek tartışılmış ve yorumlanmıştır. Böylece çalgı öğrencilerinin müzik eğitimi sürecinde sahip oldukları öz düzenleme algıları tanımlanarak bu açıdan betimlenmeye çalışılmıştır.Öğe Gitar eğitiminde video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenmenin performansa etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2017) Turhal, Ersin; Barış, Dolunay AkgülBu araştırma, bireysel çalgı eğitimi dersi kapsamında yürütülen klasik gitar eğitimi çalgı çalışma sürecinde, video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenmenin performansa etkisini ortaya çıkarmak ve sürecin verimliliğini artırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Ana Bilim Dalında öğrenim gören ve Çalgı Eğitimi I (Gitar) dersini alan öğrenciler ile (N=10) yürütülmüştür. Araştırmada, deneysel yöntemlerden öntest-sontest'li kontrol gruplu deneysel desen tasarımı ve odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde öğrenciler deney (N=5) ve kontrol (N=5) grubu olarak üzere ikiye ayrılmıştır. Öğrencilere bir etüt öğretilmiş ve çalışılması istenmiş bir hafta sonra öntest ölçümü için video ile kaydedilmiştir. Daha sonra deney grubu öğrencilerine gitar çalışma süreçlerinde video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenme stratejisini uygulamaları istenmiş bu sırada kontrol grubu öğrencileri geleneksel çalışma uygulamaları ile çalışmalarını sürdürmüştür. Süreç sonunda öğrenciler sontest için tekrar video ile kaydedilmiş ve deney verileri elde edilmiştir. Veriler Özdemir (2014) tarafından klasik gitar için geliştirilen Performans Gözlem Formunu kullanılarak puanlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, grupların öntest ve sontesti ilişkili grup Wilcoxon Testi, deney / kontrol grupları için ilişkisiz grup Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencileri ile uygulama süreci hakkında nitel veriler elde edebilmek için odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarında göre deney kontrol grupları arasında anlamlı fark çıkmamasına (p>.05) rağmen deney grubunda gitar eğitimi çalgı çalışma sürecinde video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenmenin öntest-sontest performans puanları arasında anlamlı farklar bulunmuş (p<.05) ve bu bulgu öğrenci görüşleriyle desteklenmiştir. Deney grubu öğrencileri, öz gözlem sürecinde sadece teknik görünüş değil, müzikal ifadeler ile bir bütün olarak farkına vardıkları performanslarının, çalgı çalışma sürecinde dikkati artıran, zaman kazandırıcı ve motivasyon sağlayıcı olduğunu düşünmektedirler. Bu bulgular sonucunda gitar öğrencilerinin çalgı çalışma süreçlerinde video kaydı ile kendilerini izleyerek performanslarına yönelik farkındalıklarını artırmaları önerilmekledir.Öğe "Transactional analysis ego states" in teacher-student communication in musical instrument lessons(Anadolu Univ, 2018) Turhal, Ersin; Kalyoncu, Nesrin; Keçeci, AylaThis research is based on Eric BERNE's "Transactional Analysis (TA) Theory". The study was carried out to determine the "ego states" and the "transactions" in terms of Transactional Analysis, which are mainly used in teacher-student communication in one-to-one musical instrument lessons at an Anatolian Fine Arts High School in Turkey. Research sample was consisted of all music students (N=83) and the instrument instructors (N=15) at the school. The research data were collected by "The Ego States Scale" developed by Ari (1989). The results indicated that the teachers mainly use "Nurturing Parent" and "Adult" ego states. The students use mainly "Nurturing Parent" ego state according to themselves, and "Adapted Child" according to their teachers. Both of the groups use "Critical Parent" ego state least. It was found that "complementary transaction" occurred in the teacher-student communication.