Yazar "Turan, Zekiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Doğum öncesi dönem hemşirelik uygulamalarda güncel yaklaşımlar(2017) Turan, Zekiye; Toprak, Filiz Ünal; Erenel, Ayten ŞentürkGebelik doğal bir süreç olmasına rağmen, anne organizmasında önemli anatomik, fizyolojik ve psikolojik değişikliklere neden olur. Gebelikte oluşan bu değişikliklere yanıt, bireysel olarak farklılık göstermektedir. Doğum öncesi bakımda ebe/hemşireler, annenin gebelikte yaşayacağı değişimleri izleyerek, yaşanabilecek sorunları erkenden fark etmeli ve annenin yaşam kalitesini arttırmalıdırlar. Ebe ve hemşirelerin doğum öncesi bakımda yaklaşımlarını kanıt temelli uygulamalara dayandırarak uygulamaları gebe ve fetüs sağlığı açısından daha olumlu sonuç alınmasına yardımcı olur.Bu derlemede, yapılmış randomize çalışmalar, meta analiz çalışmaları ve sistematik derleme sonuçları değerlendirilerek doğum öncesi dönem gebelikte sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik hemşirelik uygulamalarında güncel yaklaşımlar ele alınmıştır.Öğe The effect of sexual health courses on the level of nursing students' sexual/reproductive health knowledge and sexual myths beliefs in Turkey: a pretest-posttest control group design(Wiley, 2020) Ünal Toprak, Filiz; Turan, ZekiyePurpose Identified the effect of sexual health courses on the level of sexual health knowledge and sexual myths beliefs among Turkish university students. Design and Methods This study used a pretest-posttest control group quasi-experimental research design. Data were collected from 130 students using questionnaire form, sexual health knowledge test (SHKT), and sexual myths form (SMF). Findings There was a significant negative relationship between the pretest scores of students that they obtained from SHKT and SMF (P < .01) and their posttest scores from the same test and form (P < .05). Practical Implications Intervention programs that reduce false beliefs, taboos, and prejudices of students sexual myth beliefs.Öğe HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL ÇALIŞMA(2021) Toprak, Filiz Ünal; Turan, ZekiyeBu araştırma hemşirelik bölümü öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri, tutumları ve bu tutumlarını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Kalitatif yöntemin kullanıldığı tanımlayıcı tipteki araştırma Batı Karadeniz Bölgesi’ndeki bir ilde yer alan bir üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 82 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaş ortalaması 20.82 ±1.08 olup, %65.9’u kadın, %63.4’ü 3 ve üzeri kardeşe sahiptir. Öğrencilerin %68.3’ünün annesinin, %92.7’sinin babasının lise ve üzeri eğitime sahip olduğu belirlenmiştir. İçerik analizi sonucunda toplumsal cinsiyet algısı ile ilgili iki tema belirlenmiştir. İlk tema cinsiyet farklılıkları olup, bu tema altında kadın olma rolü ve erkek olma rolü alt temaları yer almaktadır. İkinci tema atasözü ve deyimlerde toplumsal cinsiyet algısıdır. Öğrenciler çoğunlukla kadın cinsiyeti için zor, yetersiz ve şiddet ifadelerini; erkek cinsiyeti için ise güç, otorite ve sorumluluk ifadelerini kullanmışlardır. Hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algılarının olumlu olduğu ancak cinsiyet farklılıkları göz önüne alındığında erkek öğrencilerin toplumsal cinsiyet algılarının kadın öğrencilere göre daha olumlu olduğu bulunmuştur.