Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Terzi, Muhammet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yönetimde insan ilişkileri ve işletme verimliliğine etkileri (askeri işletmelerde bir uygulama çalışması)
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2006) Terzi, Muhammet; Yıldız, Mehmet
    Günümüzde endüstrileşmiş toplumların vazgeçilmez kurumları durumunda olanişletmeler, belirledikleri hedefe ulaşabilmek amacı ile çeşitli faktörlere ihtiyaçduymaktadırlar. İnsan, bu faktörlerden belki en vazgeçilmez olanıdır. İnsan emeği, diğerüretim faktörleri ile birleşerek işletmenin amaçlarına katkıda bulunur. Fakat üretimfaktörleri içinde en önemli ve hiç kuşkusuz en zor kontrol edileni emek faktörüdür.Çalışana iş ortamını ve çalışmayı sevdirmek, yöneticilerin üzerinde durdukları en önemlikonulardan biridir.Çalışandan bekleneni alabilmek için onu en iyi şekilde güdülemek (motiveetmek)gerekmektedir. Güdüleme, çalışanları işletme amaçlarına yaklaştırıcı, inandırıcı veözendirici nitelikte yapılan tüm eylem ve uğraşlardır. Özellikle son yıllarda çalışanlarıngüdülenmesi olayı birçok yönetici ve bilim adamının ilgisini çekmiş ve bu konuyla ilgilibirçok kurum geliştirilmiş olmasına rağmen, halen çalışanların güdülenmesi olayı tamolarak çözülebilmiş değildir. Bununla birlikte günümüz işletmeleri, Üretimde verimlilikartışı yanında daha birçok konuda (endüstri ilişkileri, pazarlama iş değerleme gibi)vgüdülenme araç ve tekniklerinden yararlanmaktadır. Güdülenme sürecinde iseişletmelerde kullanılan parasal veya parasal olmayan birçok özendirici araç etkilidir.İşletmeler sosyo-ekonomik bir örgüt; toplumsal bir sistemin temel unsuru ise insandır.Bu nedenle işletmelerde insana verilen önem gün geçtikçe artmaktadır. Çünkü insanunsuru olmadan, bir işletmenin çalışması pek düşünülemez. Bu nedenledirki, işletmedekiinsan unsuru sürekli olarak yönetici ve araştırmacıların inceleme konusu olmuştur.İnsan her türlü kutupları ve yetenekleri olan son derece karmaşık bir varlıktır. Bunedenle insan, işletme içinde olsun veya olmasın davranışları farklılık gösterir. Bufarklılıklar ise başlıca üç sürece bağlanmaktadır. Bu süreç, algılama, kişilik gelişimi vegüdülemedir.?Kişilik?, insanın psikolojik değişim ve gelişimini belirten bir süreçtir. Kişilikgelişiminde insanın bilgi edinmesi, öğrenimi ve değişiklikleri önem kazanır.? Güdülenme?, insanın istenen bazı davranışlarda bulunması için yönlendirilmesi veözendirilmesidir.İşte bu süreç, sadece örgüt dışındaki davranışları da etkilemekte farklılıklara nedenolmaktadır. Bu nedenle aynı örgütte çalışan bireylerin davranışları farklılık göstermekte,yöneticiler ise, bu sürece çeşitli şekillerde müdahalelerde bulunarak, çalışanların işletmeamaçları yönünde ortak(benzer) davranışlarda bulunmalarına çalışmaktadırlar.Bununla birlikte, örgütlerde insan davranışı(örgütsel davranış) özellikle yönetimdeinsan ilişkileri, işletme verimliliğine etkileri bakımından önemli konuların başındagelmektedir. Bu bakımdan işgörenler ve işverenler arasında kurulacak sağlıklı insanilişkileri, işletme verimliliğini olumlu yönde arttıracaktır. Araştırmalar ve bilimselincelemeler insan varlığını bir değer olarak kabul eden işletmelerin sürekli büyüdüğününmisalleriyle doludur.İşte bu çalışmada işletme yönetiminde insan ilişkilerinin önemi ve kapsamı başlığıaltında, işletmelerde güdüleme çeşitleri ve nitelikleri incelenerek alt başlıklar halindeişletme verimliliğini arttırıcı yönde rol oynayan temel konular incelenmiştir. İşletmeyönetiminde insan ilişkilerine etki eden faktörler başlığı altında işveren ve işgörenarasındaki ilişkiler kısaca analiz edilerek, yönetimde insan ilişkilerinin işletmeverimliliğine etkileri başlığında iletişim, verimlilik konularında müspet sonuçlaraulaşılmaya çalışılmıştır. Bu çalışma sonucunda yönetimde insan ilişkilerinin işletmeverimliliğine ne kadar katkı sağladığı ortaya konulmağa çalışılmıştır.Yönetimde insan ilişkilerinin işletme verimliliğine etkileri konusunda Askeriişletmelerde bir uygulama çalışması yapılarak istekli olanlardan seçilmiş 400 denek'etoplam 36 soru sorularak yapılan araştırma sonucu ile anket sonuçlarınındeğerlendirilmesi neticesinde her iki çalışma arasında bir paralellik olduğu belirlenmiştir.Elde edilen bilgi ve bulgular işletmelere sonuç ve öneri şeklinde sunulmuştur.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim