Yazar "Tekin, Mehmet Akif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okullarında yöneticilerin okullarının örgüt sağlığını algılama düzeyleri(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2005) Tekin, Mehmet Akif; Altun, Sadegül AkbabaiiiÖZETİLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREVLİ YÖNETİCİLERİNOKULLARININ ÖRGÜT SAĞLIĞINI ALGILAMA DÜZEYLERİM. Akif TEKİNYüksek Lisans TeziEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim DalıTez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Sadegül Akbaba ALTUNEkim 2005, xvi+101 Sayfaİlköğretim okulu yöneticilerinin örgüt sağlığını algılama düzeylerine ilişkinolan bu araştırmanın problemi ilköğretim okullarında görevli yöneticilerin örgütsağlığını algılama düzeylerinin ne olduğunun belirlenmesidir. Bu araştırma ile ?örgütsağlığı? kavramının Eğitim sistemimizde etkililiği, verimliliği ve niteliği artırmaamaçlı hazırlanacak politikalara katkı sağlanması hedeflenmektedir.Araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Bolu ilinde bulunanresmi ilköğretim okullarında görevli yöneticiler oluşturmaktadır. Evrendeki 49ilköğretim okulunda görevli 49 müdürden 33'üne ve 74 müdür yardımcısından56'sına ulaşılmış ve Akbaba (1997,2001) tarafından geliştirilen ?Örgüt SağlığıÖlçeği? uygulanmıştır.Geriye dönen ve geçerli sayılan; 33'ü müdür, 56'sı müdür yardımcısı,toplam 89 anketten elde edilen veriler, SPSS for Windows 10.0 bilgisayar programıkullanılarak analiz edilmiş, verilen cevapların frekans, yüzde, aritmetik ortalama vestandart sapmaları hesaplanmıştır. Verilerin analizinde ayrıca t-testi, tek yönlüvaryans analizi ve analizler sonucunda aralarında anlamlı fark bulunan gruplardaivPost Hoc Tukey HSD ve LSD testi istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Farklarınhangi gruplardan kaynaklandığı .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.İlköğretim okulu yöneticilerinin okullarının örgüt sağlığını ve alt boyutlarınıalgılama düzeyleri ayrı ayrı tespit edilip, aralarında anlamlı fark olup olmadığı testedilmiştir. Ayrıca algılama düzeyleri ile kişisel özellikler arasındaki farklar daincelenmiştir.İlköğretim okulu yöneticilerinin okullarının örgüt sağlığını algılamadüzeylerine ilişkin görüşlerinin ?Ara Sıra? düzeyinde, liderlik boyutuna ilişkingörüşlerinin ?Her Zaman?, örgütsel bütünlük, örgütsel kimlik, örgütsel ürün veçevresel etkileşim boyutlarına ilişkin görüşlerinin ise ?Ara Sıra? düzeyinde olduğutespit edilmiştir.İlköğretim okulu yöneticilerinin, branşları , mesleki kıdemleri, çalışmaktaoldukları okullardaki hizmet süreleri, cinsiyetleri ve görevleri gibi kişiselözelliklerinin örgüt sağlığını algılama düzeylerinde bir farklılık oluşturmadığı fakatöğrenim durumları , ve atanma şekilleri değişkenlerinin .05 düzeyinde anlamlı birfarka neden olduğu bulunmuştur.İlköğretim okulu yöneticilerinin, branşları , mesleki kıdemleri, çalışmaktaoldukları okullardaki hizmet süreleri, ve görevleri gibi kişisel özelliklerinin örgütsağlığının boyutlarını algılama düzeylerinde bir farklılık oluşturmadığı fakat öğrenimdurumları ,cinsiyet ve atanma şekilleri değişkenlerinin .05 düzeyinde anlamlı birfarka neden olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Örgüt Sağlığı, Örgütsel Liderlik, Örgütsel Bütünlük,Örgütsel Kimlik, Örgütsel Ürün, Çevresel Etkileşim, İlköğretim Okulu, Yönetici