Yazar "Tarhan, Amine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul yöneticilerinin girişimci özelliklerine yönelik okul yöneticisi ve öğretmen görüşleri(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019) Tarhan, Amine; Aydın, BahriBu araştırma, Bolu ili merkez ilçesinde yer alan okul yöneticilerinin girişimci özelliklerine yönelik, okul yöneticisi ve öğretmen görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu maksimum çeşitlilik tekniği ile belirlenmiş, sekiz yönetici ve sekiz öğretmenden oluşmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenler; devlet okulu, özel okul, ilkokul, ortaokul, yönetici, öğretmen, cinsiyet, kırsal ve şehir merkezi olmak üzere farklı kategorilere göre belirlenmiş ve veriler oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak katılımcılar ile görüşmeler sağlanmıştır. Analizler ise betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir Çalışma süreci içerisinde okul yöneticilerinin girişimci özelliğe sahip olmalarının nasıl bir anlam taşıdığı, okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin neler olabileceği, okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin olumlu ve olumsuz etkilerinin neler olabileceği, okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinden hareketle yönetime, öğretmenlere, öğrencilere, topluma ve ailelere yönelik faaliyetlerinin olup olmadığı, girişim faaliyetleri süresince hangi engellerle karşılaştıklarına ya da karşılaşabileceklerine yönelik konular ele alınmıştır. Bunun yanı sıra okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin nasıl geliştirilebileceğine yönelik bilgiler elde edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinden hareketle okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinde kişisel özelliklerin önemli olduğu, bu kişisel özelliklerin yenilikçi olması, iletişimi kuvvetli olması, proje yapabilir olması, risk alabilir olması vb. özellikleri barındırdığı, girişimci özelliklerin okula bir çok katkı sağladığı (okulun geliştirilmesi, mesleki performansların arttırılması vb.) olumsuz özelliklerinin ise yok denecek kadar az olduğu bunların ise mevzuat, yönetmelik vb. sorunlardan dolayı istediğini yapamayan okul yöneticilerinin motivasyonlarının olumsuz etkilenmesi, ya da kişisel olarak olumsuz davranışların (kibir, hırs) insanları olumsuz etkileyeceği gibi durumlarla sınırlı olduğu görülmüştür. Bunun yansıra okul yöneticilerinin girişimci özelliklerinin ne anlam taşıdığı da yenilikçi düşünme, araştırmacı bir ruha sahip olma, fikirlerini hayata geçirme gibi durumlarla ifade edildiği tespit edilmiştir.