Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tabuk, Mustafa Ertan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi
    (2012) Aycan, Ali; Görün, Levent; Tabuk, Mustafa Ertan
    Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini, Bolu ve Düzce il merkezleri kamu ilk ve orta öğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenleri, örneklemini ise 39’ u bayan, 71’i erkek olmak üzere toplam 110 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarına ilişkin veriler “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin veriler ise “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin duygusal ve zorunlu bağlılık düzeyleri ile son çalıştıkları okulda çalışma süreleri arasında pozitif bir ilişkinin bulunduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda, öğretmenlerin duygusal ve zorunlu bağlılık düzeyleri ile “diğerkâmlık”, “vicdanlılık”, “centilmenlik” ve “sivil erdem” davranış düzeyleri arasında pozitif bir ilişki de tespit edilmiştir. Devam bağlılığının ise, hiçbir değişken ile arasında hiçbir düzeyde ve yönde bir ilişkinin olmadığı belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise ve üniversite öğrencilerinin spor medyasını izleme ve bahis oyunu oynama alışkanlıkları
    (2014) Özsoy, Selami; Gelen, Nuran Kandaz; Kandaş, Nurgül Tezcan; Tabuk, Mustafa Ertan; Görün, Levent
    Bu araştırmanın amacı, lise ve üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin spor medyasını izleme ve bahis oyunu oynama alışkanlıklarının belirlenmesidir. Bolu ve Sakarya’da genel lise, Anadolu lisesi ve meslek liselerinde öğrenim gören 554 öğrenci ile Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören 521 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Ankete katılan lise öğrencilerinin % 42’si hiç bahis oyunu oynamadığını bildirirken, % 38’i ara sıra, % 11’i ise düzenli olarak oynadığını bildirmiştir. Bu sonuç, 18 yaşından küçüklerin bahis oyunu oynamasının yasak olduğu Türkiye için üzerinde düşünülmesi gereken bir durumdur. Üniversite öğrencilerin % 80.4’ü spor medyasını takip etmektedir. Spor medyasını takip eden öğrenciler, en çok televizyondaki spor haberlerini ile spor programlarını takip etmektedir. Katılımcıların % 33’ü ara sıra, % 9.2’si de düzenli olarak bahis oyunu oynamaktadırlar. Bahis oyunlarını yoğun olarak erkek öğrenciler oynamaktadır. Aileleri dar gelirli üniversite ve lise öğrencileri, para kazanmak amacıyla bahis oyunu oynamaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Spor eğitim kurumlarında zorunlu vatandaşlık davranışı ile bazı örgütsel tutum ve davranışların ilişkisi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016) Tabuk, Mustafa Ertan; Mirzeoğlu, Nevzat
    Bu tezin amacı, spor eğitim kurumlarında zorunlu vatandaşlık davranışını etkileyebileceği düşünülen değişkenler olan birey-iş uyumu, birey-örgüt uyumu, uyumluluk, işten ayrılma niyeti, işe yabancılaşma ve tükenmişlik değişkenlerinin akademisyenlerin zorunlu vatandaşlık davranışına etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma Türkiye'de spor bilimleri alanındaki bölümlerde eğitim öğretim hizmeti veren yükseköğrenim kurumlarında görev yapan akademik personeli kapsamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımına ilişkin genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma probleminin çözümünde kullanılacak olan veriler anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Bu araştırmanın ana kütlesi (± 25;1350 kişi) Türkiye'deki spor eğitimi veren yükseköğrenim kurumlarında görev yapan akademik personeldir. Örneklem gurubu, ana kütle içerisinden rastlantısal yöntemle seçilen spor eğitim kurumlarında çalışan 301 akademik personelden oluşmuştur. Anketler, tüm akademik personele elektronik posta yoluyla gönderilmiştir. Veriler SPSS istatistiksel paket programı ile değerlendirilmiştir. Değerlendirmede ölçek ifadelerinin güvenilirliğine bakılmış (Cronbach alfa katsayıları 0,745 ile 0,902 aralığında değerler almıştır), frekans dağılımları incelenmiş, tanımlayıcı ve keşifsel faktör analizleri uygulanmıştır. Araştırma probleminin çözümü için ise t-test, tek yönlü varyans analizi(ANOVA),korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada medeni hal(t0,05;299=-3,4489) ve görev unvanı (F(4,295)=3,022, p<0,05) ile zorunlu vatandaşlık davranışı arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Lisans mezuniyet alanı ile birey-iş uyumu arasında(F(6,292)=2,830, p<0,05) anlamlı fark bulunmuştur. Korelasyon analizleri sonucunda, zorunlu vatandaşlık davranışı ile birey iş uyumu arasında negatif yönlü (%-34,3), birey örgüt uyumu ile pozitif yönlü (%35,3), uyumlu kişilik ile arasında pozitif yönlü (%22,2), işten ayrılma niyeti ile pozitif yönlü (%31,9), işe yabancılaşma ile pozitif yönlü (%45), tükenmişlik ile negatif yönlü (%45,4) düzeyinde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Araştırmanın ana değişkeni olan zorunlu vatandaşlık davranışı ile bağımsız değişkenleri arasında birey-örgüt uyumu(?= -,519), birey-iş uyumu(?= -,340), uyumlu kişilik(?= ,642), işten ayrılma niyeti(?= ,328), işe yabancılaşma(?= ,610) tükenmişlik(?= ,469) arasında anlamlı ilişkiler belirlenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenlerini bir bütün olarak zorunlu vatandaşlık davranışında meydana gelen değişimin %29,8'ini açıklamaktadır. Sonuçlardan da anlaşılacağı üzere zorunlu vatandaşlık davranışına en fazla etki eden faktör uyumluluk olarak belirlenmiştir. Uyumlu bireylerin diğer çalışanlara nazaran yapılacak işlere karşı zorlayıcı davranışlar hissetmedi belirlenmiştir. Birey-örgüt ve birey-iş uyumsuzluğu yaşayan akademisyenlerin ise zorunlu vatandaşlık davranışı düzeyleri daha yüksektir. İşe yabancılaşma, İşten ayrılma niyeti ve tükenmişliğin düzeyi yüksek çalışanların ise daha fazla baskı hissettikleri görülmektedir. Akademisyenlerin niteliksel özellikleri yani örgütlerin entelektüel sermayesinin yetenekleri, örgütlerin iş yapabilme becerisinin, diğer bir deyişle örgütün sahip olduğu insan kaynağının örgüte kazandırdığı katma değerin önemi artmaktadır. Bu nedenle örgütler çalışanlarına yönelik modern yönetim yöntemlerini uygulamalı, örgüt içi iletişimi geliştirmeli, çalışanların istek ve ihtiyaçlarına önem vermeli, karar mekanizmalarında katılımcı bir anlayış benimsemelidir. Anahtar Kelimeler: Zorunlu Vatandaşlık Davranışı, Birey-Örgüt Uyumu, Birey-İş Uyumu, Uyumlu Kişilik, Spor Yönetimi.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim