Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Silik, Yavuz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dijital Okuryazarlık ve Teknoloji Okuryazarlığı: Karşılaştırmalı Bir İnceleme
    (2021) Silik, Yavuz; Aydın, Fatih
    Bu çalışmanın amacı, dijital ve teknoloji okuryazarlığına yönelik tanımlamaların tarihsel süreç içerisindeki değişimini karşılaştırmak, dijital ve teknoloji okuryazarı bireyler için tanımlanan özellikleri benzerlikler ve farklılıklar açısından incelemek ve bu okuryazarlıkların kapsamları bağlamında benzerliklerini ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş ve doküman incelemesi yapılmıştır. Dokümanlara ulaşabilmek için taramada ‘’teknoloji okuryazarlığı’’ ve ‘’dijital okuryazarlık’’ kavramlarının yanında araştırmalarda anahtar kelime olarak sunulan ‘’sayısal okuryazarlık’’, ‘’bilgisayar okuryazarlığı’’ ve ‘’bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı’’ kavramları da kullanılmıştır. Sonuçta 86 makaleye ve 3 kitaba ulaşılmıştır. Detaylı analizden önce kaynaklar incelenmiş ve kapsamlı incelenmesi gereken 35 çalışma belirlenmiştir. Sonuçta, tarihsel süreç açısından gerek birbirlerinin yerine kullanımı gerekse alt boyutları bağlamında dijital ve teknoloji okuryazarlığı konusunda kavram kargaşası olduğu görülmüştür. İkincisi bu okuryazar bireyler için tanımlanan özelliklerin benzerliği kadar farklılıklarının da olduğu görülmüştür. Son olarak teknoloji ve dijital kavramları bağlamında bu okuryazarlıkların iç içe geçtiği ve bu anlamda kesin hatlarla ayrılmasının tam anlamıyla mümkün olmadığı anlaşılmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İnternet temelli probleme dayalı işbirlikli öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin problem çözme süreç becerilerinin incelenmesi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2021) Silik, Yavuz; Aydın, Fatih
    Bu çalışmada, internet temelli probleme dayalı işbirlikli öğrenme ortamında yedinci sınıf öğrencilerinin problem çözme süreç becerilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Durum çalışması modelinin kullanıldığı araştırma, ön çalışma ve esas çalışma şeklinde gerçekleştirilmiştir. Ön çalışma, Batı Karadeniz Bölgesi'nin bir ilinin ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören on altı yedinci sınıf öğrencisi; esas çalışma ise, ön çalışmayı gerçekleştiren öğrencilerden amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilen on iki öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak, çevrim içi tartışma platformu, e-portfolyo, haftalık değerlendirme formları ve odak grup görüşme formları kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde, seçili Fen konularının günlük hayatla ilişkilendirildiği etkinliklerde, öğrencilerin süreç içerisinde kullandıkları problem çözme ve sosyal becerilerini incelemeyi sağlayan üç aşamada (grup tartışmalarından ve e-portfolyodan, haftalık değerlendirme formlarından odak grup görüşmeleri) gerçekleşmiştir. Elde edilen veriler; öğrencilerin etkinlik süreçlerindeki problem çözme süreç becerilerini belirleme, etkinlikler odağında ve haftalık olarak bu becerilerin öğrenci grupları açısından karşılaştırmak amacıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğrencilerin etkinliklerde en çok kullandıkları sosyal becerilerinin, ''kendi fikirlerini grup arkadaşları ile paylaşma'', ''grup arkadaşının görüşlerini dikkate alma'' ve ''grup arkadaşlarının görüşlerini isteme'' aşamalarının olduğu; problem çözme becerilerinin ise, ''problemi tanımlama'', ''problemin özelliklerini açıklama'', ''probleme yönelik veri toplama'' ve ''probleme yönelik en uygun çözümü bulma'' aşamaları olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin grup tartışmalarında, sosyal iletişim ve etkileşimlerinin en fazla olduğu zamanlarda, öğrencilerin problem çözme becerileri aşamalarını daha yoğun kullandıkları belirlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin bu kadar önem kazandığı günümüzde, çalışmada tasarlanan ve uygulanan öğrenme ortamı veya bu ortama benzer internet temelli öğrenme yöntem ve tekniklerin kullanıldığı yenilikçi öğrenme ortamları tasarlanmalı, geliştirilmeli ve öğretim programlarının içerisine dahil edilmelisi önerilmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sınıf Öğretmeni Adaylarının 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı 3. ve 4. Sınıf Kazanımları Kapsamında Sosyo-Bilimsel Konuları Nasıl İlişkilendirdiklerinin İncelenmesi
    (2020) Aydin, Fatih; Silik, Yavuz
    Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi 3. Sınıfta öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının (N=46) 2017 Fen bilimleri dersi öğretim programı 3. ve 4. sınıf kazanımları kapsamında sosyo-bilimsel konuları nasıl ilişkilendirdiklerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir ve bu çerçevede katılımcıların sunduğu dosyalar kapsamında doküman incelemesi yapılmıştır. Öğretmen adaylarıyla birlikte Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki 3. ve 4. Sınıf kazanımları incelenmiş ve bu kazanımlar çerçevesinde 6 farklı sosyo-bilimsel konu belirlenmiştir. Daha sonra öğretmen adaylarından belirlenen bu konuları derslerinde nasıl ilişkilendirebileceklerine yönelik bir ders planı hazırlamaları istenmiş ve kendilerine 3 hafta süre verilmiştir. Ders planlarına her bir sosyo-bilimsel konu için ayrı ayrı içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi araştırmacılar tarafından birlikte gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, sosyo-bilimsel konular birçok alanda örnekleri ile karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada da sosyo-bilimsel konuların sınıf öğretmeni adayları tarafından birçok farklı örnekle ilişkilendirilebildiği görülmektedir. İlgili ilişkilendirmelere bakıldığında katılımcılar tarafından tüm örnekler avantaj ve dezavantaj özelliklerinin ortaya koyulduğu ikilemlerolarak sunulmaktadırlar.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim